הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות בתקרה בחדר אמבטיה, שירותים ובעמוד שבו צינור ביוב מרכזי של בניין משותף

    (אבנר)

    שלום

    אני גר בקומה ראשונה בבניין בן 5 קומות ולפני כחצי שנה החל להופיע כתם רטיבות

    בתיקרה ליד העמוד שבו עובר צינור הביוב המרכזי והתפשט לעמוד עצמו.

    לאחר בדיקה של מומחה עם מצלמה תרמית שבדק גם בדירתי, גם בדירה מעלי וגם בדירה בקומה שלישית הוא קבע שהבעיה נובעת מקומה שלישית.

    עלי לציין שגם בקומה מעליי יש רטיבות בתיקרת חדר האמבטיה( בעמודשלו לא רואים כלום כי הוא מחופה בקרקמיקה עד לתקרה ) אבל הרטיבות בקומה השניה לא חמורה כמו אצלי.

    המומחה מצא שישנה בעיה באיטום בחדר האמבטיה של קומה שלישית בחיבור קופסת הניקוז ( בין הקרמיקה של הריצפה לקופסא) ובוצע שם איטום.

    לאחר מכן לקח כחודשיים עד שראיתי שאכן המצב השתפר אבל מעולם לא חל יבוש מוחלט.

    בחודשיים האחרונים ישנה תופעה שהעמוד והתקרה מתייבשים כמעט לגמרי ולאחר כמה ימים התופעה חוזרת על עצמה- רטיבות חזקהחוזרת ואז שוב לוקח כשבועיים - המצב משתפר ושוב מחמיר וחוזר חלילה. ( הדייר בקומה שלישית טוען שאין שינויים בשימוש שהוא עושה בחדר האמבטיה שלו ואני מניח שהוא עושה שימוש קבוע בחדר הרחצה שלו )

    האם יתכן שהבעיה בכלל נובעת מדירה בקומה גבוהה יותר והמים שיורדים על החלק החיצוני של צינור הביוב פשוט "נתקעים" בבטון של העמוד בקומה שלי וגורמים לרטיבות ?

    • · איטום נזילות בתקרות ובקיר

      (גבי)

      שלום אבנר,

      האיטום שתארת שבוצע סביב קופסת הניקוז של הקומה השלישית- כלל אינו מספק.

      כאשר קיימת נזילה שעוברת לתקרת השכן שבקומה התחתונה- הדבר מצביע על ליקוי ברור בשכבת האיטום שאמורה להימצא מתחת לריצוף של חדר הרחצה. יש לתקן את שכבת האיטום הפגומה וכל תיקון שיתבצע מעל הריצוף (או סביב נקודת הניקוז) פשוט לא יהיה מספק.

      נסיונותלתקן רק את האיטום סביב קופסת הניקוז, או למשל את האיטום שבין האריחים, אינם יכולים להחשב כפתרון מקצועי אלא כאלתור זמני בלבד.בכל פעם שרטיבות תצליח לחדור בעתיד אל מתחת לריצוף היא תגרום להופעת סימני רטיבות בתקרת השכן. מסיבה זו בדיוק אוטמים בשלבי הבניה את התשתית של הרצפה- לפני שמרצפים אותה.

      לא אוכל לאמר מכאן אם איתור הנזילה אכן היה מוצלח, אך ניתן כאמור לאמר שהאיטום שבוצע הנו אילתור זול ובלתי מספק. בנוסף יתכן שקיימת גם בעיה דומה מתחת לריצוף של השכן שמעליך (בקומה השניה). יש לבדוק את כל זה בשטח ומצלמה תרמית יכולה לעזור, אך גם היא אינה מכשיר קסם אלא מכשיר עזר בלבד.

      בברכה,

      גבי

      • · איטום נזילות- תקרות, קיר

        (אבנר)

        גבי תודה על התשובה המהירה.

        אני עדיין לאמבין את תופעת ההתייבשות והחזרה של הרטיבות.

        בוצע צילום במצלמה תרמית פעמיים ( בהפרש של 7 שבועות בין הפעם הראשונה לשניה ) ולא נמצא שישנה רטיבות מתחת לאריחי הריצפה בחדר הרחצה בקומה השניה

        אבל אז גם אצלי המצב היה של התייבשות ( אם כי לא מוחלטת ) ונאמר לי לחכות בסבלנות כי הקיר והתקרה אכן יבשים יותר לעומת הפעם הראשונה בה צולמו.

        כאמור מאז, במשך 3 חודשים אנחנו רואים הופעה של רטיבות ולאחר כשבוע - 10 ימים התיבשות כמעט מוחלטת ואז שוב מופיעה רטיבות כך שלא נראה שזה כתוצאה משימוש במקלחת ( בהנחה שהאנשים משתמשים במקלחת ובשרותים באופן יותר תדיר )

        האם יתכן שאני רואה את הרטיבות אצליכשהשכנים מעלי שוטפים את רצפת חדר הרחצה שלהם פעם בכמה זמן ?

        • · רטיבות חוזרת בקירות ותקרה

          (גבי)

          שלום אבנר,

          רטיבויות מסוג זה מצביעות בכל מקרה על ליקוי באיטום.

          על מנת לאתר במדוייק את הגורם לנזילות יש לבחון את ההתנהלות של אלו שעושיםשימוש בחדר הרחצה. לפעמים נגרם מעבר מים פתאומי עקב מילוי אמבטיה, עקב חדירת מים בין האמבטיה לקיר, או עקב שטיפת הרצפה כפי שציינת. בכל מקום הסיפור משתנה אך התופעה דומה: הרטיבות "נעלמת" וחוזרת להופיעה- לסרוגין. ובכל מקום הדבר מצביע באופ ןחד משמעי על איטום לקוי מתחת לרצפה ו/או בקירות של חדר האמבטיה.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן