הוספת הודעה חדשה
  • · איטום חומה לפני מילוי אדמה

    (סופרנוס)

    גבי שלום.

    בחלק האחורי של הבית אני יוצר חומה היקפית בגובה 1.5 מטר לערך ולאחר מכן ממלא את כל השטח באדמת מילוי. כיוון שמדובר בכמות גדולה של אדמה, האם יש צורך לאטום את החומה הפנימית לפני המילוי או להניח סוג כלשהו של יריעה שתחצוץ בין האדמה לחומה וזאת כדי למנוע נזקים לטווח ארוך אולעליה קאפילרית בקיר הבטון ?

    תודה

    • · איטום לחומה סביב בית

      (גבי)

      שלום סופרנוס,

      יש לאטום את חלקה התת קרקעי של החומה על מנת למנוע מרטיבות קפילארית לעלות ולגרום לקילופי צבע / ציפוי בתחתית החומה.

      כך שמומלץ להתייחס אל החומה כאילו היתה קיר תת קרקעי של הבית ולאטום כמקובל, לפני שמבצעים את שכבת הטיח.האיטום צריך להתבצע בכל החלק התת קרקעי של החומה אשר יבוא במגע ישיר עם הקרקע.

      אפשר לאטום עם חומר אטימה צימנטי משחתי בשתי שכבות. לאחר הייבוש (למחרת היום)יש להתיז מעל חומר האיטוםשפריץ צימנטי (מלט וחול 2:1 ודבק לטקס SBR בשעור 30 אחוזים) ולהניח לו להתקשות למשך יום נוסף.למחרת אפשר לבצע את שכבת הטיח המיישר כאשר יש להוסיף לה גם כן מעט דבק לטקס SBR (כ 10 אחוזים). אח"כ- ולהמשיך עם עבודות הגמר.

      (במידת הצורך אפשר גם ליישם שכבת הרבצה לפני שכבת הטיח המיישר ולהטביע רצועות של רשת אינטרגלס מעל החיבורים בין יציקות לבלוקים על מנת למנוע סדיקה, כמקובל בקירות חוץ. יש לציין כי לא מקובל להקפיד על מפרט שכזה בעת בניית חומות סביב בית, אך מסיבה זו בחלק ניכר מהמקרים נוצרות מאוחר יותר בעיות רטיבות (קילופי צבע) ו/או סדיקה.

      לשיקולך ובהצלחה,

      גבי

      • · הפרדה מהאדמה

        (סופרנוס)

        גבי תודה על תשובתך.

        במידה וכל גובה החומה אמור להיות במגע עם אדמה, כלומר אין חלק עליון עם שליכט, האם עדיין יש צורך לבצע איטום כלשהו או הפרדה?

        המצב הוא שקיימת חומה בגובה 1.5 מטר ומילוי האדמה יהיה עד 1.4 לערך. מעל החומה יהיה גדר. האם ניתן להסתפק במריחת סיקה טופ 107 על מנת לבודד את האדמה מהחומה?

        • · איטום קיר גינה / חומה

          (גבי)

          שלום סופרנוס,

          במצב שתארת אפשר לאטום את הקיר כמקובל בעת איטום יסודות, דהיינו עם חומר איטום ביטומני משחתי (או צימנטי משחתי, כפי שתארת). השימוש בחומר צימנטי משחתי עדיף יכאשר צפויה לבוא מעליו שכבת טיח.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן