הוספת הודעה חדשה
  • · איטום על מרצפות

    (אושרית)

    יש לנו גג מרוצף בגודל מעל 100 מ"ר.

    הריצוף מאוד ישן ושחוק.

    נעשה בו לפני שנים איטום בחריצים .

    באזור שקרוב לפתח הניקוז יש רטיבות בתקרה שמתחתיו. בשאר אזורי הגג אין סימני רטיבות בתקרה מתחת.

    האם יש אפשרות לעשות איטום ע"י יריעות מעל המרצפות הקיימות . ואחרי האיטום הזה לעשות ריצוף חדש בהדבקה?( כלומר ל"חסוך" הרמת ריצוף)

    אם עושים שוב איטום בחריצים, ולא ע"י יריעות, האם אפשר לעשות פוליש למרצפות הקיימות?

    • · איטום על גבי ריצוף קיים

      (גבי)

      שלום אושרית,

      תופעת הרטיבות ליד המרזב מאודמוכרת ונפוצה. אנא ראי את המאמר על איתור נזילות בגגות מרוצפים ומרפסות אם כי את בוודאי כבר מודעת לנושא זה.

      אם ברצונך לבצע ליטוש של המרצפות הקיימות עליך להתייעץ עם קבלנים מתאימים שיבואו לראות את מצב האריחים, אך על פניו הבצוע מאוד יקר וההשקעה לטווח הארוך איננה כדאית גם משום שאיטום הפוגות בין האריחים מחזיק מעמד למספר שנים קצר בדרך כלל, כפי שכבר חווית בעצמך.

      ניתן לבצע אטימה על גבי הריצוף הקיים אך במקרה שכזה עליך לדעת כי הרטיבות שמתחת למרצפות תשאר כלואה שם לעד, לטוב ולרע. את האיטום בהחלט מומלץ לבצע עם יריעות ביטומניות אך יהיה קושי בבצוע הדבקה ישירה משום שהיריעות אינן מקנות משטח ישר ובאזור החפיפות בין היריעות תהיה תמיד "גבעה" קטנה. ניתן בקלות לרצף על גבי היריעות אך יש לקחת בחשבון שידרש מילוי/ עובישל כ 2 סנטימטר לפחות. יש למדוד בשטח ולוודא שמפלס הריצוף החדש לא יעבור את גובה הריצוףהפנימי של הדירה.

      לחילופין ניתן לאטום את כל השטח עם חומר ביטומני משחתי כגון מסטיגום, ורצוי עם רשת אינטרגלס בין השכבות. על גבי שכבה זו ניתן יהיה לבצע ריצוף ישירות (ללא מילוי טיט) משום שתתקבל שכבה ישרה.

      הדרך הטובה ביותר היא לפרק את כל הריצוף, לאטום עם יריעות ביטומניות ולרצף מחדש.

      נשמח לעזור הלאה ובהצלחה,

      גבי

      • · מחירים

        (יואל)

        לי יש גג של 140 מ"ר עם בעיות קשות של שיפועים ודליפות. ברור לי לגמרי שצריך להרים הכול ולעשות את כל העבודה מחדש. הבעיה היא המחירים. הדירה היא בשכונה דרומית של תל אביב ובשביל לסדר את הגג צריך לקחת משכנתא. אז איך זה שעוד לא מצאו פת רון פשוט, יעיל וזול יותר? או - וזה מה שרציתי לשאול בעצם - מה אמור להיות טווח המחירים למ"ר עבור עבודה טובה?

        • · גג מרוצף

          (גבי)

          שלום יואל,

          הבעיה אינה במציאת פתרון מהיר לכיסוי המשטח המרוצף. יש מספר פתרונות כאלה, כגון מריחת שכבת איטום פוליאוריטנית, או החומרים שהוזכרו לעיל. אלא שעל מנת לתקן את האיטום המקורי שמתחת לריצוף אין מנוס מפרוק הריצוף. הדרך הנכונה היא לבצע איטום מתחת לריצוף בצורה טובה כך שיחזיק לכל אורך חייו של המבנה.

          טווח המחירים רחב ותלוי גם בגישה למקום, בקומה, יש / אין מעלית - עבודות נילוות בקירות, ויטרינות וכדומה. אכן דרושה "משכנתא קטנה" כשמדובר על שטח בסדר גודל כזה.

          הערכת מחיר מאוד גסה היא כ 65,000 ש"ח.

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן