הוספת הודעה חדשה
  • · הסרת ציפוי שקוף פוליאוריטני מריטרנס ומילוי פוגות

    (דב)

    שלום,

    לפני כ 4 שנים עשיתי ריצוף חלקי על גג (כ15 מ מרובע) בטון הנמצא בשמש מלאה כל היום שהיה אטום (ביטומן) ללא חדירת מים תחתיו. הריצוף הוא של קרמיקה פורצלן (אטומה למים) על שכבת חול בעובי משתנה לא עבה עם פוגות מזעריות. לאחר זמן החלה להופיע רטיבות בקומה מתחת. עשיתי מילוי פוגות ברובע אקרילית שנסדק והתפורר חלקית כפי הנראה לאחר זמן (שמש מלאה כל היום). קיבלתי יעוץ לעשות איטום מלא בעזרת מריטרנס וכך עשיתי. הציפוי החזיק מעמד כשנתיים (ללא רטיבות). לאחר מכן התחיל להתפורר באיזור הפוגות (עם הרובע האקרילית) ובנוסף כל השטח הפך להיות צמיגי ודביק . המשטח ספג אליו אבק חול עלים ללא אפשרות ניקוי. פניתי לחברה (אלרם) ולא היה להם כל מידע או פיתרון להציע פרט להסרת הציפוי. החלטתי להסירו להרחיב את הפוגות לכ 4 ממ ולבצע מילוי פוגות מחדש. אין אפשרות לעשות איטום מעל וריצוף מחדש.

    שאלותי הן:

    1. האם היעל ביותר להסרת הציפוי הוא מסיר צבע של טמבור (מכיל דיכלורומתן ונוצרת עיסה בעיתית להסרה) או אחר.

    2. היות והמשטח קצת גמיש בדריכה ויש כנראה מעט תזוזה של המרצפות (בזמן דריכה יצאו מעט מים מקידוח שביצעתי בצד מתחת לריצוף לאחר שעשיתי בדיקת הצפה) מהו החומר הטוב ביותר לשימוש ? קיבלתי המלצה על רובע אפוקסי ועל סיקהפלקס 11 (גמיש ?).

    תודה

    דב

    • · הסרת חומר פוליאוריטני ואיטום פוגות מחדש

      (גבי)

      שלום דב,

      לחברת NTSI ישנו מסיר חומרי איטום פוליאוריטניים אשר כדאי לעבוד אתו. יש תחילה לבצע נסיון במקום נסתר ורק אח"כ להמשיך בנקיון כל השטח. יתכן שתצטרך לבצע מספר מריחות על מנת להמיס לגמרי את כל שאריות הפוליאוריטן.

      הרחבת הפוגות לרוחב של 3-4 מ"מ היא הכרחית להשגת איטום טוב של המישק. אך תחילה מומלץ לאפשר לכל המים להתנדף מכיוון שרטיבות שכלואה מתחת לריצוף תגרום לבעיות בהמשך כאשר אדי הלחות יצרו לחץ מתחת לשכבת הריצוף.

      לשאלתך: אפשר גם לאטום ברובה אקרילית איכותית. מסטיק מסוג "סיקפלקס 11FC" ידרוש עבודת נמלים איטית ביותר. עדיף לאטום את הפוגות בחומר קשיח דהיינו רובה אקרילית (או אפוקסית). בחלק מהמקרים איטום פוגות באופן מהודק יכול גם להעלים את תחושת התזוזה של חלק מהאריחים.

      לשיקולך ובהצלחה,

      גבי

      • · הסרת חומר פוליאוריטני ומילוי פוגות

        (דב)

        תודה על התגובה המהירה. אם בכל זאת נדרשת גמישות בפוגות מה החומר העדיף לשימוש ?

        תודה

        דב

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן