הוספת הודעה חדשה
  • · תיקון איטום או איטום חדש?

    (אילן)

    שלום,

    הגג בבניין שלנו כרגע אטום ביריעות ביטומניות. האיטום בוצע כשהבנין נבנה לפני כ-15 שנה ומאז לא בוצעו עבודות תחזוקה או חידוש כלשהן, לפחות לכל הידוע לדיירים בבניין. פניתי לאיש מקצוע על מנת לקבל הצעת מחיר לטיפול בגג, הוא נתן לי שתי הצעות - אחת לתיקון וללא אחריות, שנייה להחלפה כוללת עם אחריות ל-10 שנים, להלן המפרטים לעבודות:

    תיקון בלבד:

    נקיון + פינוי פסולת, הוצאת בועות אוויר עקב התיישנות האיטום הקיים, הלחמה חדשה של יריעות חדשות במקומות הנ"ל, מריחת חומר איטום אקרילי אקריל פז בכל החיבורים של האיטום הקיים.

    איטום חדש:

    נקיון + פינוי פסולת, הוצאת בועות אוויר עקב התיישנות האיטום הקיים (אני מניח שזו טעות??), התזת חומר מקשר פריימר 101, הלחמת יריעות חדשות ביטומניות 4 מ"מ על כל הגג כולל בניית שיפוע, מריחת חומר אקרילי ברגלי הדוודים.

    היות והפער במחיר בין שתי העבודות הוא גדול מאוד רציתי לדעת האם תיקון האיטום הקיים שקול לאיטום מחודש או שאנחנו רק קונים עוד קצת זמן עד הכשל הבא?

    כמו כן הייתי שמח לקבל אומדן לעלויות סבירות עבור כל אחת מהאפשרויות, מדובר על גג בשטח של כ-200 מ"ר (הערכה שלי ללא מדידה היות ויש שתי דירות בקומה והשטח של כל אחת כפי שמוגדר בטאבו הוא כ-92 מ"ר), על הגג מותקנים דוודי שמש וקולטים + אנטנות לווין, מעבר לכך הגג נקי.

    תודה,

    אילן

    • · תיקון הגג או איטומו מחדש

      (גבי)

      שלום אילן,

      תיקון הגג יכול להקנות במקרה הטוב מספר שנים של שקט. אךשים לב שלפעמים התיקון יכול להכשל במקום מסויים בגג מכיוון שלא ניתן תמיד להבחין בעין בליקויים קטנטנים שקיימים ביריעות. זו גם הסיבה לכך שהקבלן לא יוכל לספק אחריות עבור התיקונים.

      לגבי המפרטים, מספר הערות:

      1. הנוהג הוא אכן לכסות את החיבורים בין היריעות עם חומר אקרילי כגון ה"אקרילפז". אך אפשר גם לכסות אותם בחומר ביטומני סמיך, שיהיה עדיף בהמשך כאשר תבוצע שכבת יריעות נוספת מעל היריעות הקיימות. (ה"אקרילפז" רק יפריע להן).

      2. במקרה שאוטמים את כל הגג עדיף להשתמש בפריימר 120 שמיועד במיוחד למקרים שבהם מלחימים יריעות ביטומניות חדשות מעל ישנות.

      3. תיקונים ביריעות יש לבצע תמיד גם לפני האיטום הכולל, כפי שהקבלן פרט.

      לסיכום: אם אין מספר גדול של נזילות ואם מצב הגג תקין (היריעות צמודות היטב אל התשתית) - אפשר להסתפק בתיקונים למרות שעברו כבר שנים רבות (מדי) מאז האיטום הקודם.

      מאידך, אם קיימות מספר נזילות בגג עדיף שלא "לזרוק כסף" על תיקונים אלא לאטום מחדש את כל השטח.

      לגבי עלות: מחיר לגמרי ממוצע לאיטום הגג ביריעות יהיה כ 80-85 ש"ח למ"ר. המחיר יכול להשתנות מקבלן לקבלן ובהתאם להיקף עבודות ההכנה הדרושות בגג.

      אם משהו עדיין לא ברור נשמח לעזור הלאה.

      שנה טובה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן