הוספת הודעה חדשה
  • · שלולית ברצפה בפינה של הסלון

    (ליאור)

    שלום,

    מדובר על בית פרטי קומת קרקע.

    פעם בשנה בערך ישנה שלולית בסלון בפינה. ישנה ויטרינה בסמוך (חלון הזזה לאורך כל הקיר) אך החדירה של המים היא לא מהחצר מהצד השני של הויטרינה. המסילה יבשה, יש קורי עכביש. והחצר מקורה עם פרגולה.

    הקיר הצידי הוא משותף לשכן ומהצד השני החצר המרוצפת של השכן שגבוהה כ-מטר מגובה הרצפה שאצלי. כל הבית שלו מוגבה. מה שתמוהה הוא שברוב המקרים גם בגשמים חזקים אין כלום שום חדירה חוץ מפעם בשנה בערך ישנה חדירה של שלולית מים. ישנו סדק בגובה אמצע הקיר שהוא רטוב מתחת ומעל הקיר יבש. נראה כאילו שהרטיבות חודרת מלמעלה אבל מדלגת איכשהו למטה כלומר אי אפשר לראות עקבות לאורך כל הדרך שמצביעות המקור לתופעה. אטמתי את הקירות מבחוץ עם סילר מהצד של השכן (שלי עם סופרגמיש) ועדיין אותה תופעה. נשאלת השאלה האם יכולה להיות חדירת רטיבות מחלון הכיס בקומה מעל. כאשר הרטיבות מדלגת או לא באה לידי ביטוי ישירות מתחלת לחלון הקומה העליונה אלא יורדת למטה וצצה מסדק בקיר ובעיקר יוצאת ברצפה שבקומה למטה??? בנוסף יש פתח יציאה לונטה בקיר החיצוני - אני אנסה לשים גגון לונטה. מה שמוזר זה האופי הזה של בדרך כלל כלום ופעם ב.. כשיש מטח גשם אז העסק מוצף.

    עד עכשיו לא היה כלום וירדו גשמים בלי עין הרע... זה ככל הנראה שילוב של כיוון הגשם ועוצמה ולכן אני חושד בחלון הכיס. על מנת לשלול אני יכול לשים מרקיזה לחלון אבל אני לא בטוח שזה זה, רק משער.

    מהי דעתך בעניין???

    • · הופעת שלולית מים ברצפת סלון

      (גבי)

      שלום ליאור,

      יש כמובן לבדוק בשטח את הדברים, אך על כל פנים, בנוסף לדברים שציינת לא הייתי שולל גם אפשרות של חדירת מים מתחת לרצפה, באזור השלולית. תופעה זו יכולה להתרחש בימים שבהם קיים גשם שוטף ורצוף אם כי היא גורמת בד"כ להופעת עובש או לכל הפחות קילופי צבע באזור שמעל הפנלים.

      כדאי כפי שציינת לכסות את פתח הונטה או לאטום סביבו, אם יש רווח בינו לבין הקיר. לא סביר שישנה חדירה של רטיבות ממקום גבוה יותר. (תופעות אלו קיימות אך נדירות הרבה יותר).

      אפשרות נדירה נוספת: היווצרות עיבוי על המשקופים בימים קרים במיוחד, אשר יוצרת שלולית קטנה מתחת לו, במיוחד לקראת בוקר.

      בהצלחה,

      גבי

      • · בהמשך לשאלה

        (ליאור)

        אין קילופים בפנלים בסלון (זניח ביותר) למרות שיצא כליטר מים מהרצפה.

        אני עדיין חושד שהמיים חודרים מלמעלה כי בגובה אמצע הקיר רטוב.

        למעלה בדקתי חלון כיס עם שיפועים מעט לבפנים, מסילה עם קדיחות של ברגים אבל השוס הוא שקצה המסילה מהמקום הבעייתי (בפינה הרחוקה) - נראה כאילו המסגרת נפתחה כלומר הפינה נפתחה ואם מים מצטברים במסילה אין מה שימנע מהם לשוט עד הקצה ומשם לחלחל מטה.

        בגלל האופי של התופעה - רק בגשמים סופר חזקים ולא בכולם!!! מה שגורם לי לחשוב שכיוון הרוח כן משפיע - זה מסביר את התופעה שכאשר קצב הגשם גבוהה והרוח היא לכיוון צד המסילה - המים מצטברים וגולשים מהצד דרך סדק ובאים לידי ביטוי לא בקיר שמתחת לחלון המיידי אלא מוצאים את דרכם לקיר שבקומה למטה.

        מכיוון שהחלונות בנויים והגישה בעייתית ועלות העבודה היא לא זניחה, ומה גם שאם אני שוכח לסגור את החלון התריס תמיד קיים החשש שמים ייכנסו לחדר עצמו אם יש רוח חזקה- נראה לי שהכי טוב זה לשים מרקיזה ייעודית לחלון - ובכך 90% מהמים לא יגיעו בכלל למסילה. מה דעתך???

        • · כניסת רטיבות דרך חלון כיס

          (גבי)

          שלום ליאור,

          הסברך מובן וגם אפשרי מהבחינה התאורתית, אם כי אינו שכיח.

          בנוסף לסוכך / מרקיזה אפשר גם במאמץ רב לאטום את פנים הכיס עם חומר איטום צימנטי או פוליאוריטני משחתי.

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן