הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות על קיר מעל פנלים בבית פרטי, חדש

    (יוסי)

    בבית פרטי שנבנה לפני פחות משנתיים, כעת חורף שני, התגלו כבר בשנה שעברה רטיבות על הקיר בגובה הפנלים ומעליהם (התנפחות וקילוף) . הקיר החיצוני של הבית אינו נוגע בקרקע ונמצא מעליה בגובה של כמטר. הקירות החיצונים מצופים בשליכט ועברו איטום.

    בחורף הראשון אמרו לי אנשי מקצוע שאולי זה מהרטיבות של השכבה שמתחת למרצפות, שלא נתנו לה להתייבש לפני שהניחו את המרצפות.

    הרטיבות היא לאורך קיר שלם, לא נקודתי באזור אחד הקיר החיצוני הנוסף הוא של מרפסת פרגולה שמרוצפת מהקיר החיצוני והלאה, חשוף לגשמים.

    איך אוטמים את הרטיבות הזו? האם ניתן ליישם בקיר הפנימי טיח מיוחד ו/או שפכטל שאוטם ? האם יכול לעזור? בהנחה שהרטיבות מגיעה מהקיר החיצוני, האם ניתן לאטופ קיר חיצוני עם חומר איטום מיוחד על השליכט?

    אני צריך לפתור את הבעיה בכוחות עצמי הקבלן המקורי לא רלוונטי ולא יקח אחריות.

    • · בעיות רטיבות בתחתית קירות בית חדש

      (גבי)

      שלום יוסי,

      אם סימני הרטיבות פוחתים משנה לשנה סביר להניח שמדובר על רטיבות כלואה עוד מזמן הבניה. אך אם הסימנים נשארים או גוברים יש לחשוד בקיומה של בעית איטום בקירות החיצוניים של הבית או בנקודת המפגש בין המרפסת לקיר / לויטרינה. רטיבות מסוג זה יכולה למשל לחדור מתחת לויטרינה כאשר לא קיים סף הפרדה אטום מתחת לריצוף- ולחלחל למקומות מרוחקים יותר תחת ריצוף הפנימי של הבית.

      באשר לאיטום הקיר החיצוני: אפשר למרוח חומר אטימה פוליאוריטני שקוף מעל גבי השליכט הנוכחי, אלא שאיטומים מסוג זה אינם אידאלים מכיוון שאיטום מקצועי אמור להתבצע מתחת לשכבת השליכט ומתחת לשכבת הטיח המיישר.

      במקרים שבהם מתברר ששכבת השליכט בוצעה ב"חיפזון" אפשר גם לצפות את הקיר מחדש עם שכבת צבע יסוד + שליכט חיצוני חדש או לעבור לצבע גמיש מעל השליכט הקיים.

      בדוק מקרוב וראה אם ישנו סדק דקיק לאורך קו הרטיבות בערך במפגש בין יציקת הרצפה לקירות. אם אין סדק שכזה ישנה סבירות לכך שהקיר סופג רטיבות ישירה לתוכו או שהיא מגיעה מתחת לריצוף של אזור המרפסת.

      לא מומלץ לבצע איטום פנימי במקרים מסוג זה. איטום שכזה גם יחייב את הסרתה של שכבת הטיח הפנימית ואת שורת הריצוף הצמודה לקיר ויהיה כרוך בהרבה בלגן וכסף.

      נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

      שבוע טוב,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן