הוספת הודעה חדשה
  • · שבילי בטון מחוברים לבית

    (כרמית)

    שלום רב,

    אנחנו לקראת התחלת בניה ובתכנית פיתוח יש שבילים מסביב לבית ושיפועים המותאמים לשטח, הקונסטרוקטורית הודיעה שהיא מתכננת את השבילים מחוברים לבית כדי למנוע בעיות של בריחת שבילים ושקיעה כפי שקורה בשבילים הצפים

    עם זאת מתעוררות אצלי כמה שאלות ואין לי תשובות ברורות

    1. בשבילים מחוברים האם האיטום צריך להעשות אחרת? האם יכולות להיות בעיות איטום? ומה קורה אם יהיו בעיות איטום בעתיד איך השבילים המחוברים מפריעים או שלא מפריעים לטיפול בבעיה?

    2. ברגע שיצקתי שבילים מחוברים האם חופש הבחירה שלי לגבי איך לחפות את השבילים מוגבל? לדוגמא אני רוצה דק ולא ריצוף איך זה משנה את התכנון? אני לא רוצה שיהיו הבדלי גבהים בין השבילים לפרגולות ושם בוודאות אני מתכננת דק יש דרך למנוע את זה? ושאלה אחרונה האם בגלל שיוצקים שבילים זה אומר שלא ניתן יהיה לחפות בבומנייט?

    בקיצור מה לעשות עם השבילים הרבה שאלות והתשובות שאני מקבלת לא ברורות

    תודה רבה על העזרה

    • · איטום שבילי בטון לצד בית

      (גבי)

      שלום כרמי,

      על חלק מהשאלות תוכלי לקבל מענה במאמר על איטום בתים צמודי קרקע- שבילים, מרפסות, מפתנים.

      בעקרון זהו מתפקידה של הקונסטרוקטורית לספק עבורך תשובה לכל השאלות שהצגת.

      מספר דברים / תשובות-

      1. כאשר מדובר על שביל שיצוק ביחד עם רצפת הבטון של הבית יש להתייחס אליו מהבחינה האיטומית, כאילו היה מרפסת, ולאטום בהתאם. ראי מאמר ראשי על איטום מרפסות (ביריעות). אין צורך לאטום דוקא ביריעות ובשבילים ובמשטחים קטנים אפשר למשל גם לאטום בחומר ביטומני משחתי, רב עובי.

      2. כאשר השביל הנו נפרד יש לדאוג תחילה לאיטום טוב של הקיר החיצוני של הבית, בנקודת המפגש בינהם, ורק אח"כ לצקת אותו. בעיות איטומיות אכן מתרחשות כאשר האיטום המקדים אינו מבוצע היטב. כשר השביל "מחובר" (כלומר נוצק באותה מיקשה, בעיה זו אינה קיימת.

      יכולות אגב להתרחש בעיות אחרות כאשר תחתית השביל (שיצוק במיקשה אחת) אינה אטומה ומעבירה רטיבות באופן קפילארי אל מעטפת הבית. בעיות אלו אינן כ"כ שכיחות אך יש להתייחס אליהן בעת הבניה בהתאם לתוואי השטח, לסוג הקרקע, לניקוז.

      3. חופש הבחירה לגבי סוג הריצוף אינו מושפע מכך.את הפרשי הגבהים בין המשטחים השונים עליכם לתכנן בהתאם.

      4. אפשר לצקת בטון דקורטיבי (כגון ה"בומנייט") גם מעל היציקה של השבילים. בשבילים נפרדים ובמשטחי הפרגולות אפשר לתת את כל עבודת היציקה לחברה / לקבלן המבצע. בכל מקרה יש להיוועץ עמו לגבי העובי הנדרש של היציקה.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן