הוספת הודעה חדשה
  • · ניקוי עובש משיש חברון ואיטום

    (רונן)

    שלום,

    עברתי לדירה שכורה שמשטח העבודה במטבח בה עשוי משיש חברון (אם אני לא טועה בסוג - זה הבסיסי הזה שתמיד עושים ממנו אדנים לחלונות).

    המשטח לא חלק והוא מחורר ומחורץ בכל מיני מקומות. בעקרון זה לא מפריע לי ממש אבל בימים האחרונים שמתי לב שהוא לאט לאט הופך לבית גידול לעובש.

    התחלתי לנקות אותו עם תקסיס של סנו נגד עובש, ואני משאיר עליו אקונומיקה להרבה זמן ואח"כ משפשף ומנקה. האמת שזה הסיר את רוב העובש, חוץ מבתוך כמה מהחריצים וגם בכמה אזורים שזה נראה לי כאילו שהוא ממש בתוך האבן. אני משתדל עכשיו לשמור על המשטח נקי ובינתיים ממשיך לנקות עוד ועוד.

    יש לי שתי שאלות:

    הראשונה היא איך אני יכול לחסל את העובש לגמרי ? יש איזה חומר שאני יכול לטפל איתו במשטח בצורה שיחסל את העובש ? אפילו בצורה כזו שיהרוג אותו כך שלא ימשיך לגדול,אבל לא יעלים אותו אסתטית. פשוט משהו שיטפל בבעיה יסודית.

    והשאלה השנייה והחשובה יותר - האם יש אפשרות לאטום את החריצים והחורים ואת המשטח בכלל עם איזשהו חומר ? כמובן שזה צריך להיות מסוגל לאטום את כל החורים והחריצים, וכזה שיאפשר אח"כ להשתמש בזה בתור משטח עבודה לאוכל ? כלומר לא יפריש חומרים או יהיה רעיל או משהו בסגנון, אפילו אם זה שילוב של שני חומרים שאחד ממלא ואחד אוטם זה גם טוב.

    אגב, עדיף שזה יהיה משהו קל ליישום כדי שאוכל לעשות זאת בעצמי (יש לי ידיים טובות לדברים האלה) ועדיף כמה שפחות יקר כי אני לא רוצה להשקיע יותר מדי בבית שהוא לא שלי.

    אודה מאוד לתשובות.

    • · משטח שיש עם עובש

      (גבי)

      שלום רונן,

      הפעולות שביצעת היו הפעולות הנכונות. אם לא ניתן לגרד את הכתמים מעומק החריצים (עם סכין חיתוך, למשל) אז כל מה שתוכל לעשות כעת הוא לצפות את המשטח עם סילר שקוף. הסילר יאטום את המשטח אך יקנה לו מראה "רטוב" יותר. לרכישת סילר מתאים עליך להיוועץ עם היצרנים השונים ובכל מקרה יש לבצע נסיון במקום נסתר ולראות מהן התוצאות.

      את הסילר יש לבצע על משטח יבש לחלוטין. נסה לשאול אצל "אלוני" לגבי סילר מתאים לשיש חברון.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן