הוספת הודעה חדשה
  • · איטום קיר חיצוני

    (טל)

    הי גבי שבוע טוב

    יש לי לאטום קיר חיצוני של בניין. החיפוי הוא פסיפס.

    מה המערכת איטום שאתה ממליץ לבצע ? העבודה בסנפלינג

    תודה

    • · איטום קיר פסיפס חיצוני

      (גבי)

      שלום טל,

      קירות מחופי פסיפס הנם קשים ביותר לאיטום מכיוון שישנן על פני השטח אלפי פוגות בין האריחים אשר קשה מאוד לאטום אותן. (מריחה של רובה חדשה מעל הרובה הקיימת תהיה תמיד דקיקה מדי ולא תחזיק מעמד).

      מומלץ תחילה לבחון היטב ומקרוב את הקיר החיצוני במקום אשר מקביל פחות או יותר לאזור שבו קיימת הרטיבות הפנימית, ולנסות למצוא בו ליקויים בולטים לעין שהם בד"כ סדקים ואו פוגות שאינן לגמרי מלאות.

      הליקוי השכיח ביותר באיטום הפוגות הנו הרווח הזעיר בין הרובה לדפנות האריחים (שנוצר אגב בגלל הוספת יותר מדי מים לתערובת הרובה על ידי הקבלנים, במהלך היישום ולעיתים על ידי תזוזת התשתית במרוצת השנים).

      אם מתגלים סדקים משמעותיים יש להסיר את הפסיפס בצידי הסדק ולאטום את הסדק בעומק התשתית (מסטיק פוליאוריטני בסדק ורשת בשכבת הטיח).

      לגבי איטום כל שאר השטח, ישנן שלוש שיטות שמפורטות להלן בסדר העדיפות (ועלות הבצוע).

      1. איטום בחומר שקוף על בסיס סילוקסן. שיטה זו אינה כ"כ מומלצת מכיוון שהסילוקסן עלול ליצור כתמים נוראים אם נותרים ממנו שאריות על גבי אריחי הפסיפס. כך שיש לנגב היטב את כל הקיר במהלך היישום ולהשאיר את החומר מעל גבי הפוגות בלבד. הסילוקסן אמנם ימנע ספיגת רטיבות בפוגות אך לא תמיד יוכל לאטום סדקים זעירים בצידי הפוגות.

      2. ע"י מריחה של ציפוי פוליאוריטני שקוף כגון "סיקה לסטיק 490T" (גילאר) , "היפרדסמו T" (פולידן) או "מריטרנס"(אלרם). שיטה זו יעילה ביותר אך החומר השקוף משנה את מראה הקיר והוא יראה כאילו שיש מעליו שכבת לכה מבריקה לסרוגין (בהתאם לזוית המבט של המתבונן).

      3. השיטה השלישית היא לדעתי הטובה והנכונה ביותר והיא באמצעות ציפוי כל הקיר בצבע יעודי כגון "טמגלס" למשל, ומעל גבי שכבת יסוד יעודית. בשיטה זו מתקבל ציפוי אחיד לכל שטח הקיר. אם העבודה מתבצעת היטב מתקבל ממש קיר פסיפס "חדש" ומבריק שקשה להבחין בהבדל בינו לבין קיר פסיפס שאינו צבוע.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן