הוספת הודעה חדשה
  • · איטום בטון

    (ניר בן יוסף)

    שלום .

    בביתי היתה נזילת נפט מתנור חימום שהציפה את כל רצפת הבית מתחת לבלטות .אנו מחליפים כעת את החול והבלטות אך הבטון ( בית קרקע ) ספוג בנפט ואנו חוששים שהריח יעלה לבית .האם ישנו חומר אטימה שניתן לשים על הבטון ע״מ למנוע את שחרור הריח כלפי הבית ?

    ניר

    • · רצפת בטון

      (גבי)

      שלום ניר,

      הבעיה מוכרת...

      הצרה היא שהנפט עצמו מונע היצמדות של חומרי אטימה אל הבטון. כך שמומלץ להמתין כמה שיותר זמן עד להתנדפות כל הנפט. בכל מקרה יש להמתין עד שהעסק יהיה יבש. על גבי רצפת בטון לחה או רטובה בנפט לא ניתן לבצע מאומה.

      אם הבטון כבר יבש והחשש הוא רק מאדים של נפט שנמצאים עמוק בתוך היציקה, אז אפשר למרוח על הבטוןשכבת איטום ביטומנית. מורחים פריימר ביטומני על הבטון, ממתינים לייבוש ואחר כך מורחים שכבה או שתיים של חומר אטימה ביטומני כגון מסטיגום 10. החומר משמש לאטימת רצפות של חדרי רחצה ויכול לעזור במקרה שלך. יחד עם זאת מדובר על פתרון מאולתר למדי. במקרה וכמויות הנפט שבבטון גדולות מדי, עלולים אדי הנפט לעלות מעלה ולפגוע בחומר האיטום (להמיס אותו).

      אפשרות נוספת היא לאטום את הרצפה עם חומר צימנטי כגון סיקה טופ 107. מרטיבים את השטח ומורחים שתי שכבות של החומר. גם כאן מדובר על אילתור משום שאם שכבת הבטון היא שומנית- חומר האיטום הצימנטי לא יוכל להאחז עלהבטון.

      המלצתי : המתן כמה שיותר זמן לייבוש השטח ואחר כך בצע את אחת מהדרכים המתוארות לעיל. למרות שמדובר על ״אילתור״ - רוב הסיכויים שהבעיה תפתר לגמרי.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן