הוספת הודעה חדשה
  • · נזילה מתמשכת אצל השכנים

    (אלכס)

    שלום.

    מזה 6 שנים אנחנו מתמודדים עם נזילה שמופיעה בחדר של השכנים שהוא מתחת למרפסת שלנו שמרוצפת, 42 מטר.

    הנזילה מופיעה בדיוק מתחת למיקום המרזב שלנו וגם רק בחורף שיש גשמים מאוד חזקים. כמובן גם ששטפנו רצפות בקיץ ומשקים את הצמחים באופן קבוע, לעולם לא הופיעה לה אף נזילה. לאורך השנים הזמנו עשרות מקצוענים ובזבזנו עשרות אלפי שקלים על נסיון תיקון הנזילה. החלפנו מרזב פעמיים שנבדק על ידי מצלמות ונמצא תקין,עשינו איטום סביב המרזב ורובה אפוקסית,עשינו איטום של העמודים של מעקה. במשך השנים האלו פעמים ניסינו לעשות בדיקת הצפה מעל המרצפות ומילוי המרזב במים וא פעם לא הייתה לה נזילה בבדיקות שעשינו. הקיץ הזה פתאום באמצע יום בהיר הופיע לה כתם באותו מקום ולא היה שוב גשם. קודם כל היינו המומים, ולכן פתחנו את המרצפות חלקית מסביב למרזב וראינו שהמון מים עומדים שם. הוצאנו יותר מ20 דליים של מים,ייבשנו את המקום והבאנו מומחה שבדק את המקום עם מצלמות והחליף לנו את המרזב ועשה איטום סביב המרזב (6 מטר).

    לכן לפני 3 חודש החלטנו לעשות קירוי מלא של המרפסת (פרגולה), שהפחית את כמות המים על הרצפה של המרפסת מהגשמים במעל 95 אחוז. המים שנכנסים מהגשמים שהם מאוד חזקים שווים לטפטוףהשקיית צמחים וגם מדובר שהגשם רק מאוד חזק.

    כרגע התחילו הגשמים שוב ולמרות הכל הופיע אחרי תקופה שהיו הרבה גשמים חזקים, פתאום חזר הכתם לאותו המקום. הוא לא הופיע מיד לכן חשבנו שהפרגולה וכל מה שעשינו עזר- אך לרוע מזלנו הנזילה המשיכה.

    אנחנו לא יודעים איך להמשיך מפה, ולדעתנו יכול להיות שהנזילה לא קשורה למרפסת שלנו אלא לקירות חיצוניים או למרזב משותף של הבניין אך השכנה מאשימה רק אותנו בנושא זה.

    מה אתם ממליצים לעשות במקרה כזה עכשיו? מה האסטרטגיה שתוכל לפתור את הבעיה עד לקיץ הבא והאם אתם חושבים שהאחריות לנזילה מגיעה רק מהמרפסת שלנו?

    אשמח לתשובות וייעוץ.

    • · נזילה ממרפסת

      (גיורא)

      שלום אלכס,

      מהלך הענינים שתארת נובע מההנחה הנפוצה והמוטעית כי ניתן תמיד לאתר ולתקן באופן ממוקד ליקויים באיטום מרפסת.לצערנו אין הדבר כך.הסבר מפורט לכך תוכל לקרוא במאמר על איתור נזילות בגגות מרוצפים ומרפסות.

      יש לסרוק את המבנה על מנת לשלול חדירת מי גשם דרך אלמנטים שונים אחרים שאינם קשורים לאיטום. למשל- משקוף הויטרינה התחתון , נקודות חשמל ומיזוג וכיוצ"ב.

      כפי שמוסבר במאמר שלעיל, נסיונות לבצוע תיקונים מקומיים זולים המטרה להמנע מהפתרון הכולל (והיקר יותר), גורמים לאבדן כסף מיותר. עדיף להרים את כל הריצוף, לאטום מחדש, ולקבל אחריות מלאה לתקופה של 10 שנים.

      הערה: לגבי רטיבות שמופיעה בקיץ: לעיתים (רחוקות) ישנה תופעה של עיבוי האדים שמתחת לריצוף, כאשר המשטח מתחמם בשמש. יתכן שזו הסיבה לכך שחלק מהמים בשלוליות שמצאתם "נדדו" והופיעו שוב אצלך בתקרה, במהלך הקיץ.

      נשמח לעזור בכל שאלה.

      בברכה,

      גיורא

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן