הוספת הודעה חדשה
  • · סדק בעלית הגג

    (צחי)

    בקיר אפס בעלית הגג קיימים סדקים המופיעים בחיבור בין הבלוקים. כאשר הרחבתי את הסדק יש מרווח של עד 20mm בין בלוק לבלוק. השאלה שלי איך אני אוטם סדק כזה על מנת שלא יחזור. תודה

    • · סדקים בין בלוקים.

      (גבי)

      שלום, לא ניתן להבטיח שסדקים מסוג זה יעלמו לגמרי. הטיפול בהם יכול להיות בחומר גמיש או בחומר צימנטי ולפני החלטה על סוג החומר יש לדעת את מטרת התיקון: האם המטרה הינה חיזוק של הקיר או מניעת סדיקה כצורך אסטתי ? האם מדובר בתיקון בצד הפנימי או החיצוני של הבית ? הדרך הנוחה ביותר להעלים סדקים הינה באמצעות חומר איטום גמיש כגון סיקהפלקס FC11 (עם חומר יסוד מסוג סיקה-פריימר wasp) החומר חזק וגמיש ויכול לספוג את התזוזות בעתידיות של המבנה כך שלא יווצרו סדקים חדשים. ואולם- במידה ומדובר בקיר שצריך לצפות אותו בצבע, רצוי לבצע צביעה זו בצבע גמיש שאף הוא יכול לעמוד בתזוזות זעירות. זהו הפתרון הנפוץ והנכון ביותר בעת ביצוע אטימת סדקים בקירות חיצונים. הדרך השניה הינה לאטום את הסדקים בחומר צימנטי מיוחד לתיקונים ולנסות להחדיר אותו עמוק ככל שאפשר לתוך הסדק. חומר צימנטי לתיקונים ( כגון סיקה-רפ,סטרקצוריית,סיקה טופ 122 ) הנם חמרים צימנטים חזקים אשר אינם מתכווצים (מאבדים מנפחם) בעת התקשותם ולפיכך מסייעים בחיזוק והפחתת אפשרות הסדיקה. אך לא ניתן לאמר בבטחון כי סדיקה זו לא תחזור כלל. גם בבצוע תיקונים מסוג זה יש להשתמש ב”שכבת יסוד” צימנטית ולהוסיף לתערובת דבק מסוג סיקה לטקס. כאמור לעיל, הפתרון תלוי גם במטרת בצוע התיקונים. ראה שני מאמרים רלוונטים לענין זה: עבודה נכונה עם חומרי מליטה- יסודות איטום | שיקום מבנים.אשר מתאר את בצוע שכבת היסוד הצימנטית.

      • · המשך:

        (גבי)

        ראה גם את המאמר על איטום סדקים בקירות וביציקות בטון .אם תספק יותר נתונים יתכן כי ניתן יהיה לעזור מעט יותר. בהצלחה.

        • · מידע נוסף

          (צחי)

          הסדק הוא בקיר הפנימי הצד החיצוני גובל עם הקיר של השכן (בית דו). הסדקים פשוט הופיעו כמעת לכל אורך הקיר.

          • · אם כך אז השיקול אסטתי בלבד.

            (גבי)

            אפשר לאטום בסיקפלקס כנ”ל ולצבוע בצבע גמיש. צבע גמיש עבה יותר מהרגיל ואיננו חלק כמו צבע רגיל אלא דומה למעין קליפת תפוז. במידה ואתה רוצה צבע פנימי רגיל אז האפשרות היחידה היא לאטום את הסדקים במלט לתיקונים (סיקה-רפ למשל), עם דבק מסוג סיקה לטקס ועם שכבת קישור כנ”ל. אחר כך להחליק את התיקונים עם שפכטל פנימי רגיל (פוליפילה) ולבסוף לצבוע בצבע רגיל (כגון סופרקריל ). (במקרה זה יתכן ויפתחו סדקים בהמשך, אבל המצב יהיה יותר טוב מהנוכחי).

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן