הוספת הודעה חדשה
  • · איטום על גבי בטון לא יבש

    (צור)

    אני בונה בית ובו מרתף שחציו באדמה וחציו בחוץ. אנו ממש לפני יציקת קירות מרתף. לאחר היציקה עלי לאטום את הקירות ואז תישפך אדמה ולא תהיהלי יותר נגישות לחלק מהקירות.

    קבלן שלד כמובן רוצה להמשיך ולהתקדם בבניה ולכן הציע לי את החומרים הבאים: אלסטופז ו/או אלסטומיקס ו/או איטומט 502 - והוא טוען כי הם ניתנים למריחה גם על בטון שעוד לא התייבש לגמרי. גם אנירוצה להתקדם אך אני רוצה איטום טוב (דבר שמן הסתם לא מטריד את קבלן השלד).

    השאלה היא לכן זו:

    כמה זמן מינימום יש לחכות לאחר יציקת קירות מרתף בטרם ניתן למרוח/להשפריץ חומר איטום? והאם החומרים שהציע קבלן השלד הם אכן חומריםשיכולים להימרח על בטון שעוד לא התייבש לגמרי ולא עבר אשפרה של כמה ימים?

    אני חייב לציין כי קבלן האיטום הציע בהתחלה מסטיקגום בהתזה אך כנראה שזה חומר שדורש בטון יבש של כמה ימים ולכן זה לא נוח לקבלן השלד.

    תודה מראש על כל תשובה שתסייע לי

    • · קירות מרתף

      (גבי)

      שלום צור,

      איטומט 502 הנו חומר צימנטי ואיננו מומלץ לשימוש בקירות מרתף תת קרקעיים. החומר איננו גמיש מספיק ובמקרה של סדיקת הבטון עלולה להיות בעיה. בקירות מרתף יש להשתמש בחומרים ביטומנים משחתיים שהם מטבעם הרבה יותר גמישים.

      לא מוכר לי אותו אלסטומיקס שציינת (של איזו חברה ?).

      גם את האלסטופז יש ליישם על גבי קיר יבש ולא על קיר רטוב. להלן ציטוט מהמפרט באתר פזקר : "פני השטח יהיו יבשים לפני בצוע מערכת האיטום".

      העצה הטובה ביותר שאוכל לתת לך היא פשוט להמתין לייבוש מלא של הבטון ולבצע אשפרה (הרטבה) כנדרש. פשוט לא שווה לקחת סיכונים בקירות תת קרקעיים.אם יהיה כשל במערכת האיטום בשלב מאוחר יותר- הנזק יהיה כבד. לאחר הייבוש ניתן לבצע את האיטום עם אלסטופז, מסטיגום, או חומר ביטומני אחר. הזמן המועדף להמתנה הוא 21 יום, אך ניתן גם לבצע את האיטום לאחר כשבוע ימים.

      בהצלחה עם הבניה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן