הוספת הודעה חדשה
  • · ריצוף בגג ומדרגות חוץ.

    (עירית)

    מה לגבי ריצוף בגג: יש לנו גג גדול המשמש כמרפסת.מה השיפוע המומלץ במרצפות טראצו?האם יש בעייה מבחינת האיטום לשלב בגג ריצוף טראצו עם מרצפות בטון ישנות, מאויירות שליקטתי בתל אביב?מדרגות החוץ שלנו עולות מעל מחסן ומעל קצה חדר שינה. אנחנו מתכוונים לאטום אותן כמובן. בשלד שמנו אדקס מעל חדר השינה. השאלה במה לחפות את המדרגות? האם יש הגבלה בחומר כדי למנוע רטיבות מתחת. האם חייבים שיש? מה החלופות לשיש? האם ריצוף אפשרי או בגלל המרווחים בין המרצפות יחלחלו מים?תודה

    • · מדרגות, מרפסת - ריצוף ואיטום

      (גבי)

      שלום עירית,

      אין קשר בין האיטום לבין סוג המרצפות, כל עוד הן מונחות על גבי מצע /מילוי. כך שאין חשש בענין זה וניתן לשלב בין שני הריצופים.

      מבחינת השיפועים, נהוג לשמור על שיפוע של1.5 אחוז, אך לעיתים מתחשבים גם בשטח המרפסת, כך שלא יווצר שיפוע חזק מדי בשטחיםגדולים מאוד. אין קשר בין סוג הריצוף לאחוז השיפוע.

      בענין הריצוף של המדרגות:

      אם האיטום מתבצע כמו שצריך אז אין בעיה לרצף עם כל חומר שתחפצי בו. ממילא מתייחסים אל כל ציפוי עליון שהוא, כאילו שהוא מעביר רטיבות, ולכן מבצעים איטום לפני כן. כך שתוכלי לבצע שייש או ריצוף מתאים ללא חשש. במקרה של ריצוף דואגים כמובן לאטום את הרווח בין המרצפות, אך כפי שציינתי - לא חשוב אם איזה חומר משתמשים: תמיד לוקחים בחשבון שהחומר עצמו איננו שכבת האיטום ואוטמים היטב לפני החיפוי.

      שימי לב שהאיטום צריך גם לטפס על אותם חלקים בקיר שנושקים לגרם המדרגות, כך שכל מקומות המגע בין המדרגות לקיר תהיינה אטומות לגמרי.

      בהצלחה עם הבניה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן