הוספת הודעה חדשה
  • · איטום קומת קרקע

    (קרן)

    שלום רב,אני מתכננת בית פרטי : קומת קרקע + קומה א` , ורוצה לתת בתכניות פרטי איטום עקרוניים. המגרש משופע, כך שחלק מקומת הקרקע יושב בערך בגובה הפיתוח, חלקו בערך 1 מ` מעל פני הקרקע, ורק קטע קיר קטן יושב כחצי מ` מתחת לפני הפיתוח. הקונסטרוקטור נתן קורות מסד היקפיות בין היסודות. 1. עד כמה צריכות קורות המסד לרדת מתחת לגובה הפיתוח הצמוד (כרגע הן מגיעות לעיתים בדיוק לגובה הפיתוח, האם עלול להיווצר שם חור..). 2. האם נדרש לאטום את כל הקורות בחומר משחתי? (עד איזה גובה מעל פני הקרקע הצמודה). 3. פרט רצפת בטון של קומת קרקע שנתן הקונס` הוא עם ארגזי פוליביד ע"ג משטח מהודק. האם נדרש להוסיף שכבות מדה ואיטום על הארגזים, או שזה נחשב שהרצפה מנותקת מהקרקע? 4. האם נדרש לשים צינור ניקוז שרשורי בהיקף כל הבית עם חצץ מודרג וכו`? אני יודעת שעושים כך למרתפים אך האם גם לקומות קרקע? (חצי מהיקף הבית צמוד למשטחים מרוצפים ע"ג בטון, וחצי צמוד לשטח מגונן).תודה מראש! קרן

    • · תכנון לקומת קרקע

      (גבי)

      שלום קרן,

      לא ניתן לענות על כל השאלות. חלקן דורש בדיקה בשטח ותכנון מהמהנדס / קונסטרוקטור / יועץ קרקע, מה גם שייעוץ שכזה נעשה בתשלום (..).

      לשאלותיך:

      1. השאלה אינה ברורה. האם כוונתך לכך שהקרקע תגלוש אל מתחת למבנה ויווצר שקע ? על הקונסטרוקטור לענות על שאלה זו.

      2.באופן עקרוני כל החלקים של המבנה אשר נמצאים מתחת לקרקע חייבים להיות אטומים. מקובל, והכי נוח, לאטום אותם עם חומר ביטומני משחתי.

      בחלקים של המבנה אשר אמורים להיות מכוסים עם שכבת טיח (כגון בעמודים גלויים או קירות צמודים לגינה) לא אוטמים עם חומר ביטומני משחתי אלא עם חומר צימנטי משחתי. זאת- משום ששכבת הטיח תאחז טוב יותר על גבי החומר הצימנטי.

      כך שבעומק הקרקע אוטמים עם חומר ביטומני ואחר כך אוטמים עם החומר הצימנטי. על שכבת האיטום לטפס כ 30 ס"מ מעבר למפלס האדמה הגננית.

      עקרונית, חייבים לקחת בחשבון אפשרות של עלייה קפילארית של רטיבות מהקרקע, לפחות לגובה של מטר אחד. כך שאם המבנה יושב למשל, חצי מטר מעל הקרקע, יש לאטום את כל היסוד / העמוד שבאזור זה.

      3. זה נחשב שהרצפה מנותקת מהקרקע. הקונסטרוקטור אמור לדאוג לתכנית זו גם מבחינת פרט האיטום. ציינת שחלק מהמבנה יושב מתחת לקרקע : באופן כללייש להתייחס לחלק זה כאילו הוא קומת מרתף ויש לאטום את כולו, כולל מתחת לרצפה. אך זה שוב נתון לשיקולי הקונסטרוקטור.

      4. ניקוז תמיד מומלץ, אך בדרך כלל לא מבצעים ניקוז שכזה בקומות קרקע, אלא רק בקומות מרתף. זה שוב תלוי ביועץ הקרקעויש לשקול בצוע שכזה בחלק של המבנהאשר נמצא מתחת לקרקע.

      משטחי בטון מרוצפים סביב הבית בעצמם ינקזו את המים לכיוון הגינה.

      כהערה- יש לאטום את קירות הבית הנושקים ליציקות הבטון מסביב, לפני תחילת היציקה של משטחי הבטון / השבילים הללו.

      בברכה,

      גבי

      • · תודה

        (קרן)

        כמובן שכוונתי היתה רק לקבל מושג על האיטום שמקובל לעשות בסיטואציה כזו, ומה כדאי לדרוש, ולא כתחליף לתכנון מפורט מיועץ.אני מבינה שהקונסטרוקטור הוא הכתובת לרוב השאלות (הנחתי שאין לו עניין בפירטי איטום וזה מענייניו של האדריכל) . תודה על התשובות, קרן.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן