הוספת הודעה חדשה
  • · סף הפרדה ומשקופים

    (שלמה)

    שלום לחברי הפורום. אבקש להבין את נושא סף ההפרדה.

    א) הבנתי שהוא נבנה במקום הפתח, ומחובר לקירות משני הצדדים עם קוצים. אבל הרי בצידי הקירות יש כבר את המשקופים העיוורים, שהם צמודים לקירכשתחתיתםקרובהלבטון, וחוסמים ולא נותנים לסף ההפרדה להתחבר (לנשוק) לקירות?

    ב) איך האטימה מעל סף ההפרדה תמנע ממים לחדור למשקופים? ודרך תחתית המשקופים, המים יעלו גם למשקופים מעלה (ואולי גם לשאר הבית?).

    ג) אמנם אוטמים מעל סף ההפרדה, אך האם המים לא יכולים לחלחל מעל לאיטום זהדרך הטיט שתחת הריצוף לתוך הבית? הלא הטיט לא אוטם, כי אם הוא היה אוטם לא היה צורך לאטום מעל סף ההפרדה.

    • · איטום חדרי אמבטיה

      (גבי)

      שלום שלמה,

      א. אם המשקוף העיוור מפריע- אפשר לחתוך אותו היכן שהוא מפריע לחיבור של סף ההפרדה.

      ב. משקופי עץ שקבורים תחת הריצוף יש לאטום עם חומרים צימנטים (פריימר ביטומני / זפת קר ו/או חומר ביטומני משחתי). ואפשר גם אותם לחתוך כך שלא יהיו כלל מתחת לריצוף אלא ישבו בדיוק על האריחים.

      ג. בחלק שמעל סף ההפרדה לא מסתפקים באיטום עם הטיט של הריצוף. מפרידים בין הריצוף של חדר האמבטיה לבין הריצוף של שאר הדירה באמצעות פס/סרגל אלומיניום ואוטמים היטב את החיבורים של הסרגל עם מסטיק פוליאוריטני או עם מסטיק ביטומני. סרגל האלומניום משמש גם כחציצה ביןהריצוף הפנימי והחיצוני (הריצוף הפנימי ממילא אמור להיות מעט נמוך יותר מהחיצוני).

      לחילופין, כאשר לאמבצעים סרגל אלומניום, אוטמים בעזרת מסטיק עד לתחתית האריח.

      בברכה,

      גבי

      • · המשקוף העיוור וחיבור סף ההפרדה לקירות

        (שלמה)

        תודה על תשובתך. שאלתי איך ניתן לחבר את סף ההפרדה לקירות הפתח כשיש ביניהם את המשקוף העיוור,, וענית ש"אם המשקוף העיוור מפריע- אפשר לחתוך אותו היכן שהוא מפריע לחיבור של סף ההפרדה."

        מה כוונתך "אם המשקוף מפריע", הרי תמיד כמעט המשקוף שקוע תחת לריצוף, ואין לכאורה כל אפשרות שהוא לא יפריע? ובפרט שחשוב כ"כ לקבע את סף ההפרדה לקירות, אז איך ניתן לקבע אותו, כשבינו לקירות נמצא המשקוף.

        וגם עד כמה שהבנתי, המשקוף העיוור שקוע תחת הריצוף בכוונה (אולי לייצוב המשקופים?).

        • · סף הפרדה

          (גבי)

          שלום שלמה,

          המשקוף לא היה מפריע אם היו מתקינים אותו לאחר יציקת סף ההפרדה. בכל מקרה ניתן לחתוך אותו ולדאוג לכך שהוא יהיה מקובע היטב אל הקירות ולא נשען כולו על הקרקע.ברוב המקרים אפשר לחתוך ללא חשש, משום שהוא ממילא כבר מקובע גם אל הקירות, אך תוכל לעשות זאת בתאום עם מתקין הדלתות. אגב, לא ציינת אם מדובר על משקוף עץ או מתכת. אך בכל מקרה, יש לחתוך כאשר (ולא "אם") כאשר הוא מפריע לחיבור בין החגורה לקירות.

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן