הוספת הודעה חדשה
  • · ניקוז כפול

    (אהוד)

    אני מתקין באמבטיה ניקוז כפול, לנקז גם את המים שיחדרו תחת הריצוף לחול (וכן לנקז במקרה של נזילת צינורות). הניקוז הכפול בחלקו שבתוך החול, הוא בעל חורים קטנים שקולטים את המים ולא את החול (מין ממברנה). שאלתי היא: המילוי תחת הריצוף הוא חול מיוצב במלט. במקרה של רטיבות, לכאורה החול המיוצב יהיה בוצי ויתקשה לאחר מכן. האם בתהליך זה לא יסתמו חורי הממברנה?

    • · ניקוז חדרי רחצה

      (גבי)

      בוקר טוב אהוד,

      יש להגן על אזור הניקוז מפני סתימות. הדרך הפשוטה להגן עליו היא לעטוף אותו עם בד גאוטכני. הגנה נוספת מתבצעת באמעות פזור חצץ דק ("שומשום") סביב אזור הניקוז , כלומר סביב אותו בד גאוטכני, כ 10 ס"מ בהיקף. לאחר מכן מניחים שוב בד גאוטכני שיחצוץ בין החצץ לחומר המילוי. גובה החצץ (השומשום) הוא כזה שיאפשר מספיק מקום לטיט שיבוא מעליו.

      אגב, לא מובן מתאורך מהו אותו אלמנט שאתה מתקין : אלמנט חרושתי מוכן, או משהו שהזמנת / בנית בעצמך.

      בהצלחה,

      גבי

      • · מתקן הניקוז

        (אהוד)

        תודה רבה. מדובר במתקן ניקוז כפול שאתה ממליץ (תוצרת דאלמר).

        שאלתי היא שגם אם נשים את הבד הגאוטכני והשומשום, שאז כבר לא תסתם הממברנה של הניקוז הכפול, אבל האם לא יסתם הבד הגאוטכני עצמו (שעומד בין החול המיוצב לשומשום או בין החול למתקן) ע"י החול המיוצב במלט?

        וכן האם כשהחול המיוצב במלטיתקשה (וזה יקרה אולי יותר סביב מתקן הניקוז הכפול, כי שם יש יותר מיםמחמת שהוא עומד במקום הנמוך ביותר), האם הוא עצמו לא יחסום בפני המים?

        • · עוד שאלה על ניקוז כפול

          (אהוד)

          ברשותך גבי

          קיבלתי בארכיג`וב תשובה (ממומחה, ולאד דובין) שניקוז כפול לא יכול לנקז דלוחין, כך שהוא לא יסייע במקרה של נזילהבצנרת. ושלכן אין מתקן ייעודי לניקוז כפול לאמבטיה, אלא רק לגגות ומרפסות מרוצפים. לא הבנתי מדוע, כי מה ההבדל בין מים למי דלוחין. וכמובן שאין כוונתי שהניקוז הכפול יהיה במקום צנרת הדלוחין, אלא רק עד שתתוקן התקלה. ועכ"פ מר דובין לא הסביר לי את ההבדל.

          האם תוכל להסביר?

          תודה

          • · ניקוזים

            (גבי)

            שלום אהוד,

            אינני יודע למה התכוון ולאד רובים בדבריו, שהרי מדובר על פתרון לשעת חרום ולא על תחליף לצנרת הדלוחין. אני מניח שכוונתו לכך שמי הדלוחין אינם נקיים (עם מי סבון וכדומה), אך אין בכל כדי לשנות את מטרת הניקוז הכפול וממילא מדורב על כמויות מים קטנות שחודרות מתחת לריצוף, דרך הפוגות , ולא דוקא מצנרת הדלוחין.

            לגבי שאלתך הראשונה- המים ימצאו דרכם לניקוז והבד הגאוטכני לא יסתם. גם אם יסתם חלקיתהוא עדיין ינקז את המים. כמו כן יוכלו המים לעבור מתחתיו, מתחת לשומשום. (הבד אמור להיות מונח גם מתחת לשומשום).

            בהצלחה,

            גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן