הוספת הודעה חדשה
  • · קירות פנימיים מזיעים – פתרונות

    (אלעד)

    שלום רב,

    קראתי וכתבתי בפוסטים שונים בנושא אך פתרון לא הצלחתי למצא.אני שוכר במשגב-עם, בחורף לפעמים יש שלג, יש לי חדר אחד מכל הדירה בו אחד בו שני הקירות החיצוניים פשוט רטובים, מזיעים למשך תקופה ארוכה. העובש מגיע אחר"כ.

    החדר בגודל 3 על 4, חלון אחד בצד החיצוני - חלון קטן - מטר על 70.מלמעלה לא נכנס גשם, לפחות לא כשבדקנו את העיניין בחורף,יש מרזב וניקוז עובד...אני מניח שזו הבניה, לא עזר חימום או קירור פנים החדר, הקירות פשוט מזיעים.לא בכל הבית זה כך, לא בכל הבתים זה כך, במקרה זה, רק 2 קירות חיצוניים.

    האחוזי לחות פה מטורפים, האוויר לא יבש...אין איש בבית, הכל פתוח והקירות נוטפים, זה לא פונקציה של חימום או אנשים..יש חומר כלשהו שניתן למרוח בכדי לאטום או למנוע את התופעה? לשים קלקר או לצפות בדיקט? העובש לא יסריח מלמטה?

    • · קירות חוץ מזיעים

      (גבי)

      שלום אלעד,

      מהתאור והבדיקות אותן ערכת נראה שהבעיה נגרמת כתוצאה מכך שאותן שתי קירות בנויים מבטון, בעוד שאר קירות החוץ של הבית בנויים כנראה מבלוקים. בלוקים מבודדים טוב יותר בעוד שבטון מהווה "גשר קור" (מעביר את הקור פנימה וגורם להגברה של תופעת העיבוי).

      כמו כן תיתכן בעיה של ספיגת רטיבות באותו קיר.

      אפשרות שלישית, אותה כנראה בדקת, היא שחדר זה אינו מחומם בחורף בעוד ששאר הדירה כן מחומם. במקרה שכזה האדים שבאויר פוגעים באותו קיר (קר) ונהפכים לאדים ואחר כך לעובש.

      על מנת להפחית מהתופעה ניתן לבצע מספר דברים:

      1. איטום אותן קירות חוץ מבחוץ, על גב השפריץ הצימנטי, באמצעות התזה והספגה של חומר שקוף מסוג סילוקסן. ראה את המאמר על איטום קירות חיצונים עם חומר איטום מסוג סילוקסן. אטימה שכזומפחיתה את כמות המים שנספגת בקיר וע"י כך מסייעת להורדת הטמפרטורה של אותו קיר במהלך החורף, במיוחד כאשר בטמפרטורות בהם המים קופאים.אם השפריץ החיצוני מצופה בצבע לא ניתן להתיז סילוקסן. במקרה שכזה, בהנחה שהוא מעביר / סופג רטיבות כתוצאה מסדקים שונים, ניתן לצפות אותו עם צבע חוץ או חומר אטימה כגון פוליקיר. פוליגג לא מתאים למטרה זו במיוחד משום שהוא עבה מדי והמראה שלו יכער את אותו קיר חיצוני.

      2. ניתן לבודד את הקיר מבחוץ או מבפנים, באמצעות לוחות בידוד ו/או טיח מבודד. זהו הפתרון הטוב ביותר, אך ציינת שאין ברצונך להשקיע אלפי שקלים בדירה משום שהיא מושכרת , ועבודה שכזו אכן יקרה.

      3. איוורור. יש לדאוג לתחלופה של אויר באותו חדר. לא באמצעות מאוורר בתוך החדר אלא באמצעות מפוח / ונטה.

      4. צביעת הקירות מצידן הפנימי בצבע נגד עובש כגון אקרינול, למניעת היווצרות עובש ופטריות.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן