הוספת הודעה חדשה
  • · גג מרוצף

    (אורן חורי)

    שלום, אבקש לקבל המלצות לבצוע מערכות איטום על גבי ריצוף קיים ומעקה בטון. ברצוני לבצע גרניט פורצלן על גבי ריצוף ישן ולבנות שתי אדניות על גבי מעקה בקצה הגג. איזה מערכת איטום מומלצת. תודה.

    • · מערכות איטום על גבי ריצוף קיים.

      (גבי)

      שלום, ההמלצה הראשונה היא להסיר את הריצוף כולו ולבצע אטימה עם יריעות ביטומניות ולאחר מכן ריצוף חדש. אטימה זו תהיה תמיד טובה יותר מכל אטימה אחרת שתבצע על גבי הריצוף הנוכחי.ניתן לבצע אטימה על גבי הריצוף הנוכחי אך זו תהיה תמיד האפשרות הפחות טובה, מה גם שהרטיבות הנוכחית שקיימת מתחת לריצוף תישאר קבורה שם לעד. לבקשתך- מערכת איטום על גבי ריצוף קיים טוב לבצע גם כן באמצעות יריעות ביטומניות. זו האופציה הטובה ביותר.העדיפות הבאה אחריה בתור הינה לאטום עם חומרי אטימה ביטומנים משחתיים. בשני המקרים יש לבצע עבודות הכנה ולפרק את הפנלים מסביב לגג. תיכנון מערכת איטום על גבי מרפסות או גגות מרוצפים מחייב התיחסות לגובה הנוכחי של הריצוף ושל הריצוף הפנימי בדירה משום שעל הריצוף החיצוני להיות נמוך יותר ממפלס הריצוף הפנימי. לנקודה זו חשיבות גם בבחירת מערכת איטום ולחומרים המשחתיים עדיפות מבחינת עוביין משום שהיריעות הביטומניות עבות יותר וקשות לתמרון במיוחד במקומות החיבור על הקירות- שם דרוש מירווח גדול יותר שיהיה נוח לעבודת ההלחמה. בכל מקרה מומלץ לבצע שני דברים: 1. לפתוח פוגות בין המרצפות ולהניח לרטיבות הכלואה להתיבש כמה שיותר זמן, תחת השמש. 2. לבצע את הניקוז עם מרזב אשר מנקז גם את הרטיבות שמתחת לריצוף. לענין אדניות על גבי מעקה קיים: חסרים פרטים על אופן הבניה של האדנית וראוי להיוועץ עם מתכנן אדריכל. גם לא מובן אם המעקה בנוי כולו מיציקה אחת או מבלוקים. מבחינת בניית אדנית עדיף תמיד לבנות ביציקה אך אפשר גם בבלוקים. כאמור- יש להיוועץ בנושא עם אדריכל או קונסטרוקטור ולא כדאי לקחת סיכונים מיותרים. את אטימת האדניות ניתן לבצע במיגוון חומרים, ביטומנים או צימנטים וזה תלוי גם בגודלן (אורכן). אנא ספק נתונים נוספים לגבי הנ”ל. מפרטים טכנים שונים לענין מרפסות ואדניות ניתן לראות במדור מפרטי איטום ושיקום.

      תוכל גם לבצע חיפוש בחלון החיפוש ולראות תקשורות קודמות בנושא. בהצלחה

      • · אדניות

        (אורן חורי)

        תודה על הפרוט. יש די והותר גובה לבצע יריעות ונקבל את המלצתך לייבוש הגג במשך מספר חודשים. אין כרגע ולא היו נזילות ממרפסת זו. אדניות בטון יבנו בקטע מונמך שבו מעקה הבטון נמוך יותר ויש כעת מעקה מתכת. הבניה והעבודות ינוהלו תחת פיקוח אדריכל אלא שרציתי להיות בטוח לענין חומרי אטימה נכונים. גודל כל אדנית כ 1.30 מטר ורוחבן הפנימי כ 30 סנמטימטר בלבד. אם כך - מהי המלצתך לסוג החומר ? תודה, אורן.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן