הוספת הודעה חדשה
  • · תיקוני איטום במעקה הגג וביריעות

    (אבי אלגזי)

    שלום,הבנין שלנו מרובה גגות ומספק פרנסה לועד הבית (ולא רק לו)באחד הגגות מצוי מעקה החשוד כמקור לרטיבות בדירה שמתחת.להלן מספר צילומים להתרשמות (ניתן גם להתרשם מהנוף הפנורמי של ירושלים, ללא קשר )http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3847587629/in/set-72157622117762264/http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3847586887/in/set-72157622117762264/http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3848377578/in/set-72157622117762264/מהיא הדרך הטובה ביותר לטפל במעקה? מולטיגג? האם יש צורך בפריימר?כמו כן רצינו לעבור על התפרים שניתקו במקומות מסויימים.הזכרתה בהזדמנויות קודמות שהדרך הטובה ביותר היא הלחמת טלאי של יריעות.כאלטרנטיבה - שמוש ב "מסטיק MB", "מסטיק MC","מסטיק MD", "ביטומצמנט 222" (ביטום), פלקספז, פזקרול (פזקר), ולפזר מעט חול.מה ההבדל בין החמרים ומי מהם עדיף? האם החול נועד רק לשלב ההלבנה? האם נחוץ פריימר? תודה, אבי אלגזי

    • · תיקוני איטום גג עם יריעות ביטומניות ומעקה

      (גבי)

      שלום אבי,

      התמונות יפות. אויר הרים צלול כיין...

      לא ברור מהתמונות אופן החיבור בין היריעות לקירות. האם הטיח מכסה את היריעות שמטפסות על הקיר, או שהן מסתיימות ככה סתם בתחתית המעקה, או מטפסות עליו (ללא רולקה כלל) ? אנא פרט / צלם. אם היריעות מסתיימות ברצפה ואינן מטפסות על המעקה, על הטיח או מאחוריו - יתכןשזהו מקור הכשל.

      כפי שאמרת בעצמך- יריעות ביטומניות רצוי לתקן עם טלאי של יריעות ביטומניות. כל אחד מהחומרים ברשימה יעשה את העבודה היטב במקומות בהם יש לכסות את קצות היריעה. הביטומצימנט הוא יותר קשיח (פחות גמיש) משאר החומרים ועדיף לעבוד עם חומר גמיש אחר מהרשימה (פזקרול 16 / 18, פלקספז V / H וכדומה) אשר יוכל להיות יעיל למספר מטרו / ישומים. החומרים טובים לכיסוי קצוות של יריעות בקירות או לכיסוי חורים ופגמים ביריעות. לגישור מעל חפיפות ניתן להשתמש בחומרים אלו גם כן אך יעילות תיקון מסוג זה פחותה בהרבה מהלחמה של היריעות זו לזו. אם ברצונך לגשר על מקומות שבהם היריעות התנתקו זו מזו רצוי גם ליישם רשת אינטרגלס בין השכבות (אך לא חובה).

      פריימר ביטומני ליריעות- כן חובה. עוי מספק וזמן ייבוש על פי הורואת היצרנים- גם חובה.

      ציפוי המעקות יכול להתבצע עם מולטיגג (או מולטיגג מט) אשר יש לו פריימר משלו. אפשר גם לצפות את המעקות עם חומרים אקרילים גמישים אחרים כגון פוליגג , פוליקיר וכדומה או עם צבע חוץ גמיש המיועד עבור קירות חוץ.אם אין סדקים (לא נראה שיש)- אפשר גם לצבוע עם צבע חיצוני רגיל במספר שכבות.

      תן מבט בקיר החיצוני ובדוק שאין סדק בתחתית המעקה- מבחוץ.

      לשאלתך : החול אכן מיועד להיצמדות טובה של שכבת ההלבנה על חומר האיטום - וזוהי מטרתו היחידה.

      בהצלחה,

      גבי

      • · לגבי הפרימרים

        (אבי אלגזי)

        תודה גבי,לא ידוע לנו אם היריעות מטפסות על הקיר אבל ניתו להבחין בשינוי גוון במעקה שאולי מרמז שכן (כן זה בכל הגגות בבנין)http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3850934309/sizes/o/http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3850934249/sizes/o/in/photostream/בקשל לפריימר, יועץ מביטום אמר לי להשתמש הפרימר 106 עבור התפרים. מה עדיף - 106 או 150 עבור מסטיק MB?איזה פריימר צריך לחומרים של פזקר (פזקרול 16 / 18, פלקספז V / H)?תודה, אבי

        • · פריימרים ליריעות

          (גבי)

          שלום אבי,

          ההבדל אינו כה משמעותי ותוכל למעשה להשתמש בשני הסוגים של הפריימרים, אם כי פריימר 150 מיועד ליישום על יריעות ו 106 מיועד יותר ליישום על גבי משטחי בטון. אינני יודע מדוע יועץ ביטום המליץ על ה 106 אך אין כל מניעה משימוש בו, או אפילו ב 101. דאג לשפשף את הפריימר אל תוך עומק היריעות / האגרגט ולאחר הייבוש להמשיך עם האיטום.

          לפזקר פריימר מסוג SGS 474.

          מהצילום ומההסבר שלך הדברים ברורים והיריעות כנראה מטפסות על הקיר מאחורי שכבת הטיח. באשר לציפוי הקיר, יש לבצע תיקונים ולכסות ברזלי-זיון פגומים עם חומר מגן. התמונה שצרפת גם מצביעה על נוכחות סדקים כך שיש להשתמש בציפוי גמיש, כפי שציינת בתקשורת הראשונה, ולא בצבע חוץ רגיל.הצילום המקורב אכן מראה על ספיגת רטיבות רבה אל תוך המעקה והגיוני שזהו מקורלנזילות.

          שיהיה בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן