הוספת הודעה חדשה
  • · לגבי – רטיבות באזור המרזבים בבית חדש

    (אילן)

    שלום ,

    המרזבים מסוג גבריט . הגג מבודד בקרקר , בטקל לשיפועים , יריעות שכבה אחת , ועל זה פוליגג 2 שכבות . לכאורה לא צריכים להיות בעיות . בדקתי את המרזבים לבד באזור החיבורים עם בלון ומים רק במרזב . אין דליפות מתוך המרזב . הרטיבות נראת בתקרת החדר בדיוק במקום הברך . בדקתי היטב וישמנו פוליגג על כל החיבורים של היריעות לקיר (מעל הרולקות ) . האם יתכן ויש חדירה ונזילה מתחת ליריעות על המרזב ? אם כן צריכה להיות חדירה גדולה של מים . האם החיבור של המרזב לבטון ביציאה כלפי מעלה יכול להחדיר מים ? בוצע שם ישום עבה של פוליגג אחרי שהופיעה רטיבות פעם ראשונה (שנה שעברה ). גם במרפסת המרוצפת שזופתה וכוסתה ביריעות , כולל קולטן כפול , יש תופעה דומה . הקפדתי מאד על שלבי האיטום , במיוחד במרפסות אך עדיין היו חדירות באזור המרזבים ובטוח לא מתוכם כי נבדקו לבד באופן יסודי הנזכר למעלה .

    מודה מראש לגבי על תשובתו

    • · איתור נזילות- מרפסת, גג שטוח

      (גבי)

      שלום אילן,

      אם מילאת את המרזב עם מים עד הקצה, מעבר לאותה ברך, ולמשך מספיק זמן, ולא היו סימני רטיבות- הרי שאין בעיה עם המרזב. בדוק את עצמך שוב בענין זה משום שלא פרטת את זמן ההצפה ואם המים מילאו את המרזב עד הסוף.

      לא ברור מדוע ביצעת שתי שכבות של פוליגג על היריעות. האם עשית זאת בגלל אותן נזילות מהשנה שעברה ?..

      תוכל לבצע הצפה של הגג העליון, בחלקים. תחילה לאטום את פתח המרזב ולהציף את קטע הגג הסמוך לו, ואחר כך להמשיך הלאהולהציף אזורים אחרים בגג.

      אם לא תהיינה נזילות או סימני רטיבות, הרי שהאיטום של הגג תקין והבעיה במקום אחר לגמרי. דהיינו בקירות מסביב, קירות חיצוניים, חיבורי מנורות, כבלי חשמל נסתרים , מעקות וכדומה. ראה את המאמר על איתור נזילותבגגות מרוצפים או מרפסות ואת המאמר על עבודות איטום - בדיקות הצפה והמטרה.

      כדאי להשתמש בציוד של איתור נזילות (מצלמה תרמית) במקרה שהצפת הגג אינהגורמת לנזילות וגם על מנת לנסות ולאתר את הבעיה במרפסת.

      הערה : אם סימני הרטיבות תחת הגג מתרחשים מייד אחרי הגשם הראשון (ולא אחרי שבוע רצוף של גשמים), אז תוכל לבצע את ההצפות של הגג למשך זמן קצר יחסית

      (12-24 שעות).

      לסיכום : אין הוקוס-פוקוס. יש להתקדם בשלבים הגיוניים ואם הבדיקות הרגילות לא מצליחות לגלות מאומה אז כדאי להעזר במיכשור לאיתור נזילות.

      שב"ש,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן