הוספת הודעה חדשה
  • · איטום לאחר הריסת קיר

    (הלה)

    שבוע טוב

    שברתי קיר המפריד בין 2 חדרים. במהלך השבירה נהרסו גם פנלים הסמוכים למקום שבירת הקיר. אין לי אריחים בצבע דומה, ולכן צבעו שם בצבע שצבעו את קירות החדר. האם יש חשש שמכיון שאין פנלים יחדרו מי שטיפה דרך הקיר לתחת האריחים? א"כ איך אוטמים את זה?

    במקום הקיר עצמו ששברנו, יצקנו "גלנץ" מעורב בדבק לטקס, כדי שלא יחדרו דרך שם מי שטיפה. האם זה מספיק?

    • · הריסת קיר

      (גבי)

      שלום הילה,

      אם התיקון ברצפה בוצע בשכבה עבה וחזקה של בטון, ואם יש בו מספיק דבק לטקס, ואין סדיקה בינו לבין האריחים- הרי שלא אמורים לחדור מים דרך היציקה. ניתן לשפר את האיטום של היציקה עצמה באמצעות מריחת סילר או חומר איטום שקוף מסוג סילוקסן. יש למרוח את החומר רק על גבי הבטון ולא על האריחים. המריחה- בששתי שכבות בזו אחר זו, ללא המתנה לייבוש בין השכבות.

      לגבי הפנלים החסרים, כמובן שיש לאטום את הרווח בין בין הקיר למרצפות. אפשר לאטום עם תערובת בטון ודבק לטקס כנ"ל. אך הטוב ביותר יהיה להשיג פנלים כלשהם משום שהקיר עצמו צפוי להתלכלך ממי השטיפה.

      בכל מקרה מומלץ כמובן שלא להציף את הרצפה בעת השטיפה, בלי קשר לתיקונים שבוצעו.

      בברכה,

      גבי

      • · מהם המוצרים הללו?

        (הלה)

        תודה לך.

        ביחס לבטון שעשינו במקום הקיר - זה לא בטון ממש. כי זה בלי החצץ ובלי החצץ הקטנטן ("סומסום"), אלא רק מלט וחול ודבק לטקס ומים. האם זה טוב?

        מהם המוצרים המכילים סילר או סילוקסן, ושאתה מכיר שהם טובים? מכיון שיש לי שטח קטן, לא משתלם לי לקנות מיכל גדול. וחשוב לכן מוצר שניתן להשיג ממנו כמות קטנה. מדוע לא למרוח את החומרים הללו גם על האריחים?

        ביחס לפנלים - אם נעשה שם גלנץ (כמו שעשינו במקום הקיר) האם לא ניתן לצבוע שם (על הגלנץשבא במקום הפנלים)בצבע שניתן לשטוף אותו מלכלוך מי הספונג`ה? כי לא מצאנו אריחים דומים לריצוף.

        • · תיקון קיר וריצוף

          (גבי)

          שלום הילה,

          התערובת הצימנטית שהשתמשתם בה כנראה מספיק טובה. לתיקונים בעובי שאינו גדול אין צורך להשתמש באגרגט / חצץ. יחד עם זאת לא ניתן לאמר ללא בדיקה בשטח, אם התיקונים בוצעו טוב או לא.

          סילר או סילוקסן בכמויות קטנות ניתן לרכוש בכל החנויות לחומרי בנין. הסוג אינו משנה אך עדיף לרכוש מוצרים של היצרנים הגדולים והמוכרים (טמבור, נירלט, יעקובי, וכדומה). החומר אינו מיועד לשימוש על גבי אריחים אלא רק על גבי משטחים סופגים, בטון, טיח וכדומה. על גבי אריחים הוא עלול להשאיר שכבה דביקה.

          תוכלו לצבוע את הקיר עם צבע שמן / צבע על בסיס טרפנטין, שעמיד יותר ברטיבות, אך יראה הבדל בין הגוון של הקטע הצבוע לבין שאר חלקי הקיר ובכל מקרה לכלוך מי השטיפה כנראה שילכלך את הקיר ללא קשר לסוגהצבע.

          שבוע טוב,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן