הוספת הודעה חדשה
  • · זויות במרפסת

    (צבי)

    ערב טוב

    דומני שתיארתי בעבר שתשתית המרפסת אצלי בנויה ב2 מפלסים. כשהדרומי החדש נמוך בכ 8 ס"מ מהצפוני הישן. סיפרתי שבגלל שהחלק הישן גבוה, יש לי בעיה לעשות את המדה, וסיפרתי שהתכנית שבמפלס הצפוני לעשות שיפוע רק מצפון לדרום, שכל המים (הכונה תמיד למים שיחדרו תחת הריצוף) ינוקזו ראשית לחלק הדרומי. ובחלק הדרומי (שבו יש לי מספיק מקום למשחק במדה), שם אעשה שיפוע גם ממזרח למערב. אני מצרף להלן שרטוט של חתך המתאר את השיפועים בחלק המזרחי ובחלק המערבי.

    הבעיה, שכך יווצרו זויות במקום המפגש בין המפלסים בחלק הנמוך (המערבי). כי הרי המפלס הצפוני לא משתפע לכיוון מערב, והמפלס הדרומי כן משתפע. בשרטוט רואים שהגבול הנמוך של המדה הצפונית מסתיים בזוית, וכן הגבול הנמוך של המדה הדרומית. איך לעשות זאת באופן הרצוי?

    • · מנסה להסביר מעט טוב יותר

      (צבי)

      הזויות הן בחלק המערבי. זוית אחת בדרום מערב המפלס הצפוני, כי המדה שם מסתיימת בקיר עומד, ובין הקיר לשיפוע המדה יש זוית של כמעט 90 מעלות. והזוית השניה בצפון מערב המפלס הדרומי. וכתבתי כאילו שכל הבעיה רק בחלק המערבי, אבל זה לא מדויק. כי בעצם כבר מרחק קצר מאז שהמרפסת משתפעת ממזרח למערב, כבר נוצרים זויות אלו. ורק תיארתי אותם בצד המערבי, ששם הזויות יותר נראות. בשרטוט להלן נראה הקיר של המדה הצפונית, וכן סימנתי `X` במקום הזויות.

      • · שיפועי מרפסת תחת ריצוף

        (גבי)

        שלום צבי,

        לא תוכל לבצע שיפועים כפי שציינת, מהסיבה אותה הזכרת בעצמך, שתיווצר הדרגה / הגבהה בחלק מהשטח.

        יש לבצע שיפוע אחיד ומתון של המשטח כולו, כיחידה אחת, לכיוון המרזב. תוכל לבצע את המדידה בשטח בעזרת סימון מספר נקודותגובה מקסימליות,עם מסמרים, ומתיחת חוטים לכיוון המרזב. התמונה תראה יותר ברורה בצורה זו.

        בהצלחה,

        גבי

        • · הסיבה לשיפוע באופן זה

          (צבי)

          בוקר טוב גבי

          תודה מאוד! לפני כמה ימים הסברתי את התכנית, ואחזור עליה כעת. המרפסת 4 על 2. ה4 זה צפון ודרום, וה2 זה מזרח ומערב. אפשר לראות את המרפסת כ2 חלקים. החלק הצפוני הוא 4 על 1, וכן הדרומי.מכיון שהמפלס הצפוני גבוה, ויש הפרש קטן בינו לבין פני הריצוף, לכן בו השיפוע יהיה רק מצפון לדרום, וכלומר שהקו הצפוני יהיה גבוה מכל הקו הדרומי (של מפלס זה) בס"מ 1. ואי אפשר לעשות שיפוע גם ממזרח למערב (נקודת הניקוז באמצע מערב, מעט דרומה מהגבול בין המפלסים), כי הרי ממזרח למערב יש 4 מטר, וצריך לרדת במדה 4 ס"מ, ואין גובה לזה.ואז הבנתי שהסכמת לתוכנית.האם כעת מפריע לך הזויות שייווצרו?

          אז לא נתתי את הדעת לזוויות אלו. ואני מקווה שיש לך פתרון טוב להם. כי אם לא אני אולי בבעיה ללא מוצא (אלא אם נוותר על ניקוז תחתון, שאז לא צריך מדה משופעת).

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן