הוספת הודעה חדשה
  • · חידוש קירות חוץ עם שפריץ

    (איתמר)

    שלום,יש לי בית קטן קומה אחת על הקרקע עם קירות חיצוניים עם ציפוי של שפריץ צמנטי עדין. אני מעוניין לחדש אותו (בעצמי, שטח המעטפת לא גדול והקירות לא גבוהים ולא יהי הצורך בעבודה על פיגומים) ומתלבט בין כמה אפשרויות - צבע גמיש של נירלט, שליכט אקרילי של נירלט ושליכט מינרלי של נירלטהאם ניתן ליישם טיח מינראלי ישירות על גבי השפריץ לאחר ניקוי והסרת חלקים רופפים ? האם אולי כדאי להחליק קודם לכן עם תערובת של מלט חול ולטקס כדי לחסוך בחומר יקר ? או אולי עם אלטק ויולט ?איזו הכנה מומלץ לעשות במידה ואני מחליט על שליכט אקרילי או צבע גמיש ? האם לקלף את השפריץ ? האם להחליק עם חומר כדוגמת אלטק ויולט ? האם אפשר להחליק עם תערובת מלט ?אשמח לעיצות.

    • · שיפוץ קירות חוץ

      (גבי)

      שלום איתמר,

      הקל ביותר יהיה לבצע צבע גמיש:

      במקרה זה תוכל לצבוע את אותן קירות ישירות על השפריץ הקיים. אך לאחר בצוע תיקונים יש להתיז שפריץ דומה על גבי התיקונים,וברוב המוחלט של המקרים זה יגרום להבדל בין הטקסטורה הנוכחית של הפשריץ לבין הטקסטורה החדשה. כך שאם הקיר דורש מספר גדול של תיקונים עדיף לחדש את כולו. אם מדובר על תיקונים בתיקונים מקומיים בודדים- זהו הפתרון הקל והנוח ביותר לבצוע.

      שיפוץ קירות עם שליכט אקרילי / מינרלי:

      בשני המקרים על הקיר להיות מיושר וחלק לפני הבצוע. מילוי עם השליכט עצמו אינו נכון ואינו מקנה קיר מיושר. כנ"ל לגבי שימוש עם אלטק-ויולט. החומר מצויין אך דרושה יד אומן על מנת לקבל בעזרתו קירות ישרים וחלקים לגמרי. הוא יכול להתאים רק להחלקה סופית / מילימטרית. במקרים של שיפוץ קירות עם שפריץנהוג לבצע שכבת טיח דקה ועליה לבצע את השליכט העליון, כאשר עוד יותר טוב יהיה לבצע אלטק ויולט על גבי הטיח, לקבלת קיר מוחלק לגמרי, ורק אחר כך להמשיך עם השליכט.

      אם השפריץ יושב חזק על קירות הבית ניתן לבצע עליו טיח דק, מועשר בדבק לטקס SBR. ניתן גם ליישם שכבה ראשונה דלילה של מלט מהול במים ומועשר בדבק לטקס ואחר כך, בעוד החומר מעט רטוב- ליישם את הטיח. מומלץ לבצע זאת כאשר הפריץ הקיים מתפורר בקלות למגע יד (נושרים ממנו גרגרים), תופעה שמאוד נפוצה על קירות עם שפריץ צימנטי גס ועבה.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן