איטום תפרי התפשטות

תפר התפשטות הנו מירווח מתוכנן בין שני אלמנטים במבנה. התפר מתוכנן מלכתחילה על מנת לתת פתרון לתזוזות בין האלמנטים השונים כתוצאה משינויי טמפרטורה, תזוזות הקרקע, התפשטות והתכווצות של הבטון וכדומה. אי ביצוע תפר התפשטות יגרום לסדקים במבנה ולפיצוצים בבטון ויכול לגרום לנזקים קונסטרוקטיבים חמורים.

בנוסף יש לאטום תפרי התפשטות כנגד חדירת רטיבות באמצעות חומרי איטום גמישים אשר מסוגלים להתפשט ולהתכווץ בהתאם לגודל התזוזות.

אטימה לקויה של תפרי התפשטות (אנכיים או אפקיים) גורמת בהרבה מקרים לחדירת כמות מים גדולה אל המבנה, במיוחד כאשר מדובר בתפרי התפשטות אפקיים מתחת לריצוף ,בחניונים וגגות.

בקירות חיצוניים של מבנים טרומים יכול ליקוי מקומי "קטן" בתפר התפשטות כלשהו לגרום לחדירת רטיבות אל מספר יחידות דיור המרוחקות מהאזור הפגוע.

לפיכך יש לבצע איטום של תפרי התפשטות עם תכנון ארוך טווח ולא להסתפק במילוי חובבני של התפר. אטימת תפר התפשטות לטווח שנים ארוך דורש דקדקנות רבה בבצוע האיטום ובהכנת התשתית. סוג חומרי האיטום בהם נשתמש נקבע על פי רוחב תפרי ההתפשטות ועל פי אופן התזוזה של המבנה ומחייב התיחסות נאותה.

הכנה לקויה של התשתית בדפנות התפר תגרום לנתוק חומרי האיטום מהדפנות או לניתוק של חלק מדפנות הבטון ובעקבותיו לכשל כולל של המערכת.

קיימים מספר דרכים לאטימת תפרי התפשטות –

* באמצעות חומרי אטימה גמישים ,פוליאוריטנים.

* כיסוי עליון של התפר עם יריעות ביטומניות או עם רצועות PVC יעודיות.

* כיסוי חיצוני עם פחים יעודיים / פסי נחושת.

* באמצעות אלמנטים חרושתיים לתפרי התפשטות ,המשולבים בעת יציקת המבנה.

* באמצעות אלמנטים חרושתיים הניתנים לחיבור אל היציקות- בשלב מאוחר יותר.

התמונות בעמוד זה לקוחות מעבודת איטום תפר התפשטות תחת ריצוף של תוספת בניה. במסגרת עבודתנו השוטפת אנו מבצעים אטימה של תפרי התפשטות מכל הסוגים, כגון בקירות חוץ, במשטחים חיצונים חשופים ומרוצפים, רצפות חניוני רכבים, מרתפים ועוד.

לאיטום נכון של תפרי התפשטות ניתן גם לעיין במאמר על איטום תפרי התפשטות עם מסטיקים פוליאוריטנים. מאמרים נוספים נמצאים במדור מפרטי איטום ושיקום.

ניתן גם לפנות אל פורום איטום ושיקום לשאלות או הבהרות נוספות.

בברכה,

איטומן-

מומחי איטום ושיקום מבנים

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן