הוספת הודעה חדשה
  • · איך מקבעים קופסת חשמל לאחר חציבה ?

    (בנימין)

    שלום רב,

    איך מקבעים קופסת חשמל לאחר חציבה ?

    אני רוצה להחליף 2 קופסאות (חשמל, טלפון), שיושבות אחת ליד השנייה, בקופסא אחת ארוכה שמכילה 3 מודולים של שקעים .

    מדובר בקיר חיצוני. בחדר רגיל (לא ממ"ד). הקבלן התקמצן על הטיח הפנימי, והא אולי 1-2 מ"מ, הצבע הוא כמעט על הבלוק עצמו. פרט לאיזורי שקעי חשמל ותקשורת, שם אולי הטיח מתקרב ל 1 ס"מ.

    אני לא יודע כרגע, אם הקיר:

    1 . בנוי מבלוקים רגילים (עם חללים באמצע), כך שפרט לדופן הבלוק, הקופסא תשב באוויר, או ש:

    2. בלוק מלא (כמו איטונג) או יציקה כלשהיא.

    מה ההנחיות לכל סוג קיר? זה ישמש אותי גם לעבודות אחרות בהמשך.

    במידה ומדובר בבלוק עם חללים פנימיים, איך מוודאים שתערובת החיזוק בכלל לא נופלת , ויש לה במה להיאחז? ואם ממלאים עד שמרגישים שזה התמלא, האם לא יכול להיות, שהמילוי יהיה רופף ולא ייצמד לתוך חלל הבלוק?

    איזו תערובת בכלל, תהיה הכי חזקה?, כך שהקופסא לא תצא אם מישהוא ימשוך את תקע החשמל ?

    מה הטיפים לגבי טיט/טיח מוכן? (עברתי על תשובות באתר לגבי ההבדל ביניהם, לא מחוור לי לחלוטין עדיין...:-) )

    אפשר להוסיף להם תוספים לחיזוק?

    תודה רבה,

    בנימין

    • · קיבוע קופסת חשמל בקיר

      (גבי)

      שלום בנימין,

      מדובר על מלאכה פשוטה ושגרתית. פשוט מסתתים ומוציאים את הקופסאות הישנות. לאחר מכן מסתתים עוד על פי הצורך, כך שיהיה מקום לקופסה החדשה. מקבעים אותה למקומה לפני הביטון, בהתאם לצורך. אפשר לקבע אותה עם פיסת עץ, פיסת נייר, או לקשור אותה אל מסמר שמקבעים בקיר לפני כן, אם יש בו צורך.

      מייד לאחר מכןמבטנים וממתינים לייבוש. הבטון מחזיק את קופסת החשמל חזק במקומה והיא לא תיתלש מהקיר במקרה שמישהו ימשוך את הכבלים.

      תערובת הבטוןיכולה להיות מרכבתמ1 מלט, 2 חול (בנפח) ואפשר גם להוסיף דבק כלשהוא לבטון (אפשר גם ללא דבק).

      חשמלאים משתמשים לעיתים במלט מהיר ייבוש על מנת להקל על העבודה ולזרז את המשך העבודות. ניתן לרכוש בחנויות מלט מהיר-ייבוש גם בשקיות קטנות בנות 1 ק"ג. (החומר מתקשה לגמרי בתוך 1-2 דקות כאשר משתמשים בו ללא ערבוב עם חול. בתוספת חול התערובת תתקשה לאחר מספר דקות).

      טיח מוכן מיישמים על פי הוראות היצרן בהתאם לסוג הטיח (פנים או חוץ, טיח מוכן רטוב, טיח יבש באבקה- וכדומה). לטיח חוץ אפשר להוסיף דבק אך החומר מגיע מוכן ובד"כ אין צורך בכך. לטיח שמכינים באתר אפשר להוסיף דבק על בסיס לטקס SBR, בשעור 5-10 אחוז ממשקל המלט שבתערובת.

      בהצלחה,

      גבי

      • · תודה גבי - עדיין לא ברור לי....לגבי קיר מבלוקים

        (בנימין)

        אהל`ן,עדיין לא פירקתי את הקופסאות. לתחושתי, הקיר הוא קיר בלוקים.לגבי קיר "מלא" ( איטונג או יציקה) אני מבין. אבל מה לגבי קיר בלוקים?.אם אני מסתת בדופן הבלוק ומכניס את הקופסא. למעשה רובה יושבת באויר של חלל הבלוק, ורק דופן הסלוק מחזיקה אותה, אולי ב 1-2 ס"מ הראשונים.אז איך מכניסים ומקבעים את תערובת הביטון, לתוך החלל של הבלוק? זה פשוט ייפול למטה ויכול להמשיך וליפול גם לחלל של הבלוק שמתחתיו.....וכן הלאה...וגם אם זה יתמלא, אז סביר שזה לא מהודק, ואי אפשר להדק את כל החומר שאשים. ורק תהיה לי אשליה של גוש שמחזיק את הקופסא.מהנדס חשמל אמר לי, שבקיר בלוקים, בעת הבנייה , מראש יוצקים שם סתימה של חלל הבלוק, מגוש של בטון/טיח, שמחזיקים אותו איכשהוא, עד שהוא מתייבש ונאחז בדפנות הבלוק.מאוד יכול להיות שאם ה"סתימה" הזו קיימת בקיר, אז היא בגודל של קופסא אחת ולא תספיק לי, ובכל מקרה, החציבה תשבור אותה ותוציא אותה מכלל תפקוד.1. מה עושים מקצוענים רציניים במצב כזה?2. מה דעתך על: למלא את החללי הבלור בקצף שמתנפח ומתקשה. אז אפשר להכניס את הקופסא: או: לפני שהקצף מתייבש. האם זה יחזיק וייצד לקופסא ויקבע אותה?או: לסתת בקצף היבש, באילו היה קיר מלא. ולהמשיך משם על פי ההנחיות שלך בתשובה הקודמתתודה רבה:-)(אגב, מהצד השני של הקיר, יש חפוי של אריחי אבן כלשהיא, לכל גובה הבניין. חלק מהאריחים בבניין נפלו. נס גדול היה פה. מומחה קבע - כי הקבלן לא ביצע את האיטום ואת ההדבקה של האריחים לפי התקן.לכן, גם הפתרון של לקבע משהוא מול הדופן הרחוקה של הבלוק די מפחיד, שלא יפיל לי אריחים לחנייה הציבורית)

        • · קיבוע קופסה בקיר בלוקים

          (גבי)

          שלום בנימין,

          כפי שציינתי בתשובתי הקודמת- מדובר על פעולה מאוד פשוטה ואין כל סיבה לדאגה, גם בקירות בלוקים. בקירות בלוקים לא קיים אגב חור שעובר בין כל הבלוקים. אחרי החציבה תוכל למלא חללים, אם בכלל יהיה בכך צורך, בתערובת צימנטית סמיכה. התערובת לא "תגלוש מטה" מעבר למילוי חור אחד בבלוק. גם אין כל חובה לקבע משהו דוקא בדופן האחורית של הבלוק.

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן