הוספת הודעה חדשה
  • · מגורים בדירת מרתף/לחות

    (אסף)

    היי

    אני מתגורר בדירת מרתף עם חלון גבוה לבחוץ וחלון נוסף לחדר המדרגות.

    התקנתי וונטה על החלון שמכניסה אויר מבחוץ לתוך הדירה לצורך איוורור הדירה כשמעשנים בה וגם בשביל למנוע ריכוז גז ראדון שמופעלת כשאיני בדירה או כשמעשנים בה.

    האם הפעלת הוונטה קבועה יכולה לפתור את בעיית הלחות שישנה בביתי שגורמת נזקים לבגדיםובכלל או שישנם דרכים אחרות לפתור את הבעיה (ישנו ברשותי מכשיר חשמלי שסופח לחות שקנתי בעקבות נזילה חריפה שהייתה ותוקנה וטורבול של יעקובי שמוחלף אחת לשלושה שבועות בארונות)

    ולידע כללי רציתי לדעת אם יכולה להווצר בעייה בריאותית/נשימתית למי שגר בדירות המרתף באיזור ת"א(שממש באופנה היום לאור מחסור בדירות הקטנות)שבה הלחות גבוה וזיהום האויר חמור.

    תודה מראש

    אסף

    • · טחב, עובש ,קומת מרתף

      (גבי)

      שלום אסף,

      התופעה שציינת אכן מוכרת היטב ונשמע כאילו כבר ביצעת אתרוב הפעולות הנכונות. הדבר החשוב ביותר הנו האיוורור והוונטה אכן תסייע בכך כמו גם המכשיר לספיגת הלחות מהאויר.

      בהנחה שאין בעית איטום בקירות או מתחת לרצפה- כל אמצעי אחר שיסייע לאיוורור יהיה היעיל ביותר. בנוסף, לשם מניעת תופעת העובש בקירות, תוכל גם לצבוע את הדירה בצבע עםחומר נגד עובש. מבחינה בריאותית העובש עצמו הוא הבעיה ולא הלחות.

      באופן כללי הפתרונות למצב זה בקומות מרתף כולל את הדברים הבאים:

      1. איוורור הקומה (פתחים גדולים יותר, חצר אנגלית וכדומה).

      2. איוורור באמצעות וונטה או מזגן או כל מכשיר אחר שמחליף את האויר (לא מספיק להזרים אויר נקי פנימה אלא יש לסלק את האויר ה"ישן").

      3. איטום קירות ורצפה כך שיהיו יבשים.

      4. בידוד הקירותכך שהאדים שבאויר לא יהפכו לאדי מים בעת המגע עם הקירות הקרים.

      5. צבע מונע עובש.

      שיהיה בהצלחה,

      גבי

      • · תודה רבה

        (אסף)

        היי

        תודה רבה על התגובה המהירה

        אני לפני תיקון נזקי הנזילה (מחכה שהתקרה תתייבש) ואז כבר אדאג לצבוע את כל הבית בצבע מונע עובש

        רציתי לדעת אם יש צבע או מוצר מיוחד לזה?

        מהי חצר אנגלית?

        ואיך אני יכול לדעת אם יש בעיית איטום בקירות או בריצפה

        תודה שוב

        וחג שמח

        • · צביעת קירות, בדיקת רטיבות

          (גבי)

          שלום אסף,

          עליך להמתין לייבוש מוחלט של הרטיבות. אחר כך תוכל לטפל בקירות על פי המאמר על תיקון קירות לאחר חדירת רטיבות. ראה גם את המאמר על צביעת קירות - מקלחות וחדרי רחצה.

          תוכל לצבוע את הקירות בצבע מסוג אקרינול (טמבור) או להשתמש בצבע אקרילי כגון סופרקריל ולהוסיף לתוכו חומר מונע עובש מסוג "מלרוד" (יעקובי).

          אם לא קיימים סימני רטיבות או כתמי עובש בקירות אז כנראה שאין בעיה. אך כדאי לבדוק את הקירות החיצוניים שמעל לקרקע ולראות אם הם אטומים היטב (באמצעות צבע חיצוני או ציפוי אחר כלשהו) ושלא קיימים סדקים. שים לב שגם סדקים נימיים קטנים מעבירים רטיבות אל תוך הקיר וכדאי לטפל בהם.

          את הקירות שמתחת לקרקע לא תוכל לבדוק ללא חפירה ואין טעם בבדיקה שכזו בשלב זה. לבדיקת רטיבות מתחת למרצפות יש להסיר מרצפת במקום נסתר כלשהו ולבדוק אם החול רטוב (ואם יוצאים משם ריחות לא נעימים). התופעה של חדירת רטיבות אל מתחת לריצוף בקומות מרתף גורמת לריח רע של תחב גם כאשר מדובר ברטיבות חלשה שאיננה נראית לעין בקירות שמסביב לריצוף (מעל לפנלים).

          המושג "חצר אנגלית" מתאר פתח בקומת מרתף אשר משמש לחלון (כמו חלון במקלט תת קרקעי) או לדלת. מבצעים חפירה בקרקע, מדפנים אותה עם יציקת בטון מסביב ורצפת בטון בקרקעית - ופותחים פתח לחלון (אואפילו לדלת יציאה נוספת).את מי הגשמים שחודרים ל"חצר" הזו מנקזיםלבור חילחול (בור ממולא עם אבני חצץ) או, במקרים מיוחדים-עם משאבה חשמלית. בצורה כזו יוצריםפתחי איוורור וחלונות לקומות שנמצאות עמוק בקרקע.

          שיהיה בהצלחה וחג שמח,

          גבי

          • · רטיבות

            (גלית)

            שלום,

            רציתי לשאול האם יש קשר בין רטיבות לריכוז גבוה של ראדון במרתף?

            תודה מראש

            • · רטיבות, גז ראדון- מרתף

              (גבי)

              שלום גלית,

              אין קשר בין רטיבות וגז ראדוןאם כישכבת איטום מתאימה מהצד החיצוני של מרתף מונעת גם מעבר גז ראדון מהקרקע. במקרה של מרתף קיים ניתן להפחית את גז הראדון באמצעות איוורור תכוף של חלל המרתף.

              אם כבר קיימת חדירת רטיבות אל פנים המרתף ואין גישה לצד החיצוני של הקירות (או מתחת לרצפה) ניתן לבצע איטום גם מבפנים. ראי מאמר על איטום מרתפים או מקלטים מבפנים.

              במקביל / בנוסףניתן לשקול צביעה מבפנים בצבע שמסייע להפחית את פליטת גז הראדון מהבטון פנימה.אך את עיקר הדגש יש לתת על האיוורור והוא כשלעצמו מספק מענה ברוב המקרים.

              בברכה,

              גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן