הוספת הודעה חדשה
עמוד 573 מתוך 2757 · סה״כ 13784 נושאים בפורום
  • · עובש אחרי איטום בקיר חיצוני

    (אבי)

    שלום וברכה: רב תודות על האתר הנהדר הזה.

    רקע:דירה בבית דירות-קומה אחרונה. לפני כ - 3 שנים עשינו איטום ביריעות כולל קיר מעקה של המבנה.

    בעיה: רק בחורף, כאשר מחממים את הבית מתפשט עובש על הקיר הדרומי של הבית. יש גם טיפות מים על הקיר. מנקה עם אקנומיקה וזה נעלם (עד חורף הבא).

    מסקנה: התופעה קשור לאיטום שעשינו.

    שאלה: המליצו לי על חומר מסויים למרוח על הקיר שמונע עובש, אבל התחושה שלי היא שהקיר אינו נושם בגלל איטום יתר, ועל כן יש הצטברות שלמים שהופך לעובש. הכיצד לפתור?

    תודה!

    • · על פי התאור - בעיית עיבוי, לא בעיית איטום

      (חגי שושני)

      אבי

      על פי התאור שלך, הבעיה היא עיבוי מים על צידו הפנימי של הקיר הדרומי.

      הקיר כנראה אינו מבודד מספיק ויוצר "גשר קור".

      הפיתרון הוא בידוד תרמי נוסף, רצוי בצידו החיצוני של הקיר.

      אחת האפשרויות היא יישום/הוספה של טיח תרמי בעובי מספיק.

      בהצלחה

      • · תגובה

        (אבי)

        תודה על התשובה המהירה והמקצועית.

        בידוד מבחוץ עם החומרים שהצעת בלתי אפשרי (קיר מצופה באבן ירושלמי).

        באיזה חומר אתה ממליץ להשתמש מתוך הבית? ואם אתה יכול להסביר(אני בחור סקרן) למה תופעה של העיבוי התחיל רק אחרי איטום הגג?

        תודה.

        • · אפשר לשים טיח תרמי גם מבפנים

          (חגי שושני)

          אבי

          פחות טוב אבל עדיין יעיל זה לשים טיח תרמי על הקיר הדרומי מבפנים.

          עדיף להוריד את הטיח הקיים ולטייח מחדש בטיח תרמי בעובי 5 ס"מ עם רשת חיזוק באמצע העובי.

          חשוב לדעת - טיח תרמי הרבה יותר חלש מטיח צמנטי "רגיל", תליית חפצים כבדים עליו דורשת קידוח ועיגון בקיר הרקע.

          יש הרבה אפשרויות להסבר למה התופעה התחילה רק אחרי האיטום.

          תמונות של הקיר מבחוץ, מבפנים, ותמונות של הגג יעזרו להבין את התופעה אצלך.

          בהצלחה

          • · שלומי, בהמשך לחגי, יש צורך באבחנה

            (גיורא)

            יתכן שהנחת העבודה שמדובר בהתעבות נכונה ויתכן שמדובר דוקא בנזילה של מי גשם.

            האבחנה בין שתי התופעות לא ניתנת בדרך כלל לביצוע מרחוק ואכן מוכרים לי לא מעט מקרים שבהגעה לשטח הסתבר שהגורם לרטיבות הוא חדירת מי גשם.

            במקרים מורכבים יותר מסתבר שההתעבות שגורמת לעובש נגרמת בעיקר עקב נזילת המים והרטבת התשתית מה שמגביר את האידוי ואחוזי הלחות באויר שבתוך הבית.

            לכן בשורה התחתונה לא ניתן לפתור בעיות מרחוק אלא רק להעלות השערות...

            פתרון בעיות ממשי חייב להתחיל בבדיקה מקצועית בשטח...

            בהצלחה

            • · עובש ועיבוי בקיר פנימי אחרי איטום

              (גבי)

              שלום אבי,

              התשובות שקיבלת אמנם סותרות אך נכונות. יש לבחון בשטח את מצבו של הקיר החיצוני המדובר על מנת לקבוע אם קיימת בו בעיית איטום. אם הקיר במצב תקין ישאר רק הצורך לפתור את בעיית העיבוי הפנימי באמצעות בידוד תרמי (כפי שציין חגי) או באמצעות צבע מונע עיבוי כגון KEFA.

              עקרונית לא ניתן לצאת בקביעה גורפת שהבעיה נגרמה דוקא בגלל האיטום שבוצע בגג ובמעקה. אך לשאלתך: יתכן מצב תאורתי שבו הקיר נאטם בשכבה שאינה "נושמת" אשר גורמת להתגברות הלחות בתוכו.

              תודה על המחמאה לאתר.

              שב"ש,

              גבי

              • · תגובה ותודה (במיוחד לגבי)

                (אבי)

                קודם תודה לכל המשיבים!

                גבי - נראה לי שאתה צודק, ואסביר.

                לאחרונה פגשתי את העובד שביצע את האיטום (הסתסך עם הקבלן ועזב אותו) והסברתי לו את התופעה, השיב לי לקיר "אין אוויר" ולא יכולה לנשום, משתי סיבות:

                1 - היריעות אינם תקינות (שם 4 במקום 5?).

                2- איטום המעקה של הקיר נעשתה ברצף מהרצפה ביריעה אחת ולא בפיצול ובכך אין תפר בין היריעות על המעקה וכך הקיר אינו יכול לנשום.

                לחזק את האמור לעיל אציין שבמקלחת מתפשטת לי עובש (גם בקיץ) וכל הזמן אני מתעסק בלשפשף את המקלחון לאחר שימוש.

                בהנחה שהאמור לעיל וההסבר של גבי נכונים, מהי הדרך הזולה ביותר לתקן? (מדובר על בית משותף ולך תוציא כסף משכנים...)

                איך אני מעלה תמונות כאן?

                תודה!

                • · עובש לאחר איטום

                  (גבי)

                  שלום אבי,

                  עובי היריעות אינו רלוונטי. שיטת ההלחמה שציינת אינה מומלצת מכיוון שרצוי להלחים יחידת יריעות נפרדת על הקטע האנכי. אך הדבר אינו משנה מבחינת כושר הנשימה של הקיר אלא מבחינת איכות האיטום בלבד וכושר המתיכה של היריעות.

                  לפתרון בעיית העובש יש לשפר את איוורור חדר הרחצה ו/או לצפות אותו בצבע נגד עובש. ראה גם צבע מונע עיבוי מסוג KEFA.

                  בברכה,

                  גבי

  • · ריצוף שביל וחניה חיצונית

    (אפי)

    שלוםיש לי חניה כרגע עם אבן משתלבת , מתחתיה שכבת חול ומתחת יש בטון.אני מעונין לסלק את המשתלבת ולרצף קרמיקה.

    האם ניתן ליצור חול מיוצב (להוסיף מלט) עם החול הקיים ולרצף את הקרמיקה מעליו?

    האם נדרש שכבת חול נקי ומעליו עוד שכבת חול מיוצב או שניתן לרצף על הבטון ישר עם שכבת חול מיוצב?

    מה עובי מינימלי של שכבת החול/חול מיוצב?

    מאוד אודה לתשובה

    אפי

    • · חול מיוצב לריצוף חניה

      (גיורא)

      אפי שלום,

      חול מיוצב הוא חול נקי (חול ים) מעורב במלט.

      אם החול הקיים הוא חול כזה ניתן לשפוך עליו מלט

      ולערבב לקבלת חול מיוצב.

      לא קיימת דרישה לשכבת חול נקי-

      הדרישה היא לעובי מינימאל של 4 ס"מ חול מיוצב

      ומה שמתחתיו יכול להיות חול רגיל או מיוצב-עדיף מיוצב.

      בהצלחה

  • · חגורת בטון

    (ירון)

    שלום רב,

    חגורת בטון מעל דלתות הזזה (ויטרינה) ביציאה מהמרפסת,

    נקדח חור בגודל 2 צול בחגורה (בלוק+בטון מזויון+אבן ).

    כיצד יש לאטום חור זה?

    תודה רבה מראש

    • · מילוי קדח בחגורת בטון

      (גבי)

      שלום ירון,

      המקפידים ישתמשו בחומר צמנטי שאינו מתכווץ, כגון "סיקה רפ".

      בד"כ פשוט אוטמים בתערובת של מלט + חול ים+דבק.

      בברכה,

      גבי

  • · בניה חדשה 3 שנים מלח בקומת

    (נורית)
    • · מלח מאכל מסילות אלומיניום ק.קרקע ב.חדשה מה עושים?

      (נורית)
      • · מלח מאיץ גם חלודה של ברזל הזיון, צרפי תמונות

        (חגי שושני)

        נורית:

        עדיף שתצרפי תמונות.

        אלומיניום מחליד מהר מאוד (הרבה יותר מהר מפלדה), אבל שכבת החלודה שלו אטומה ומגינה עליו מהמשך הידרדרות.

        ישנן סיבות אפשריות רבות לעיכול מסילות בזמן קצר כזה, מלח הוא רק אחת האפשרויות ולאו דוקא הסבירה ביניהן.

        האם מדובר על מלח כי המבנה ליד הים?

        האם מדובר על בנייה פרטית או קומת קרקע בבנייה רוויה (קומות)?

        האם מדובר על מסגרות חלונות או יציאה לרחבה חיצונית?

        מה דרגת החשיפה שהוגדרה לבטון בקרקע?

        מה דרגת החשיפה שהוגדרה לבטון במעטפת הבניין?

        היכן בארץ?

        סביר שמעכבי קורוזיה ישולבו בפיתרון, אבל תידרש התייחסות מסויימת לכל חלק במבנה, על פי מצבו.

        לצערנו, אין "פתרונות קסם" מרחוק ועל סמך תאור מילולי קצר

        שבוע טוב ובהצלחה

  • · אטימת קדחים למזגן

    (רון)

    לאחר התקנה של מזגן בדירתי איש המיזוג ביצע אטימה באמצעות שפכטל לשימוש פנימי של נירלט של קדח בקיר חיצוני וקדח נוסף בקיר פנימי מאחורי ארון החשמל הדירתי (ארון החשמל ממוקם על קיר פנימי בדירה וכדי למתוח כבל חשמל ממנו ליחידה החיצונית של המזגן בוצעה קדיחה מתוך הארון חשמל לצידו השני של הקיר בשיפוע כלפי מעלה כלומר החור בארון החשמל יותר נמוך מהחור בצידו השני של הקיר)

    שאלתי אם ניתן לאטום במסטיק פוליאוריטני את הקיר החיצוני אבל הוא טען שהוא מעדיף שלא בגלל שאם בעתיד הוא ירצה לעשות שינויים כמו להוסיף צינורות נוספים דרך הקדח הקיים עבור מזגן נוסף או להחליף צינור קיים (הקדח נמצא באיזור שאנחנו מעדיפים לא לבצע קידוחים נוספים והוא לא מאוד גדול יחסית לצינורות שעוברים) זה יהיה כמעט בלתי אפשרי דרך המסטיק ואילו את השפכטל הוא יוכל לשבור בקלות..

    - לגבי הקיר החיצוני: משיטוטיי בפורום אני רואה שההמלצה היא תמיד לאטום עם מסטיק פוליאוריטני..

    - האם יש ממש בכך שיהיה קשה מאוד לבצע שינויים עם המסטיק?

    - בכל מקרה איזו אופציה טובה יש לסגירה של החור לא עם מסטיק?

    - אני רואה המון חומרים המיועדים לשימוש חיצוני ואני מניח שמה שהופך אותם לכאלו זה הגנה מסויימת מחדירת מי גשמים?

    - לדוגמא שפכטל לשימוש חיצוני, מרק PVA של טמבור וכו. יש המון אופציות ואין לי מושג מה עדיף?

    - מצאתי באתר מסויים שכתבו לגבי בטון: "אם החור נגיש מתוך הדירה תוכלו לעשות זאת בעצמכם. לשם כך אתם זקוקים לחול+מלט+מים ודבק(ביג׳יבונד), שילוב חומרים זה הוא ההרכב של בטון ובטון אינו חדיר למי גשמים שבאים מהצד וזולגים על הקיר".. דעתכם?

    - לגבי הקיר של הארון חשמל: אני חושש הן מחדירת מים לארון חשמל והן מאפשרות שהחומר עשוי להיות דליק (מישהו הגיב על סרטון יוטיוב של שפכטל לחור שעוברים דרכו כבלים חשמל "צלוטיט שהוא חומר דליק, חלש ושביר לקיבוע, אתה יוצר סכנת נפשות" ולפי מה שראיתי השפכטל לשימוש פנימי מכיל צלולוזה, מצד שני לא מצאתי סימוכין להערה הזאת בשום מקום).

    - ככל הידוע לכם האם החומר נחשב לדליק כך שעדיף להימנע ליד חוטי חשמל חשופים?

    - באיזה חומר לא מסטיק הייתם ממליצים להשתמש אשר מגן ממעבר מים לקיר הפנימי הזה (שוב כדי להשאיר אופציה יותר נוחה לשינויים עתידיים דרך הקדח הקיים)?

    מודה מראש על התשובה, למדתי המון מהפורום הזה

    • · איטום מעברי צנרת, מיזוג

      (גבי)

      שלום רון,

      תודה על המחמאה לאתר והתנצלותי על העיכוב הרב בתשובה.

      לשאלתך:

      מסטיק אוטם טוב יותר נגד רטיבות מכיוון שהוא גמיש ויכול לעמוד בתנודות התרמיות והמכניות שיהיו בעתיד סביב הצינורות.

      צלוטיט משמש לתיקוני פנים ואינו מתאים לאיטום חיצוני. החומר למיטב ידיעתי אינו דליק ואילו היה כזה לא היה ניתן לעשות בו שימוש בצביעת קירות פנימיים.

      אפשר למלא את הקדח בתערובת צמנטית שיש בה דבק, כפי שציינת. ואפשר גם להשתמשד בחומרים מוכנים כגון "אלטק ויולט" ואחרים שהזכרת. אך המסטיק עדיף ואפשר גם להוציא אותו בעתיד במקרה הצורך עם סכין יפנית ובלי שאר התרוצים שקיבלת...

      בברכה,

      גבי

      • · תודה על התשובה גם אם באיחור עוד התייעצות קלה

        (eltoro9)

        1. כפי שציינתי איש המזגנים השתמש בשפכטל לשימוש פנימי לאטימת החור, אם אגרד מעט את השפכטל הקיים ואיישם שכבה של שפכטל לשימוש חיצוני (פרופילה חיצוני) בתור שכבה נוספת מעל זה יעשה את העבודה?

        2. מה לגבי שכבה מעל של מסטיק אקרילי?

        3. יש אילו שהם חסרונות בשימוש בפרופילה חיצוני גם לשימוש בקירות פנים?

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן