הוספת הודעה חדשה
  • · בית חדש, גג אטום ביריעות ביטומניות עם קלקר מתחת לבטקל. הבית רותח בקיץ, מתי להלבין ואיך?

    (רועי)

    בנינו בית חדש, דו קומתי
    הגג אטום ביריעות ביטומניות עם קלקר 7 ס"מ מתחת לבטקל.
    בית וספציפית הקומה השנייה רותחת בקיץ(הבלוקים הם בלוקל רביד דור 3 עם קלקר בתוכו.

    אנחנו תוהים מתי להלבין את הגג ואיך בהיבט אחריות לאיטום הביטומני(שכן עוד לא עבר חורף אחד ואנחנו עוד לא בטוחים שהאיטום מושלם) ואפשרות לתיקונים בעתיד.

    ובאשר להלבנה עצמה - אנחנו תוהים בין צביעה בצבע אקרילי לבין שימוש בחומר איטום אקרילי ותוהים אם שימוש באחד או אחר ימנע תיקון/הוספת שכבת איטום בעתיד הקרוב/רחוק. כלומר אם נשתמש בצבע אקרילי האם זה ימנע תיקונים של היריעות בשנים הקרובות, או ידרוש הסרה מלאה של היריעות ע"מ לחדש איטום עוד 10-30 שנה.

    מה הדרך פעולה הנכונה? מתי לבצע את ההלבנה, איך ומה החסרונות/שיקולים שאנחנו צריכים להיות מודעים אליהם?

    • · בידוד גג מעל יריעות ביטומניות

      (גבי) → אתה נמצא כאן

      שלום רועי,

      הזמן הנכון לבידוד הגג הנו כמובן כעת, ואין צורך להמתין.

      אם ברצונך לוודא שהגג אכן אטום היטב- פשוט בצע בדיקת הצפה למשך 72 שעות.

      איני ממליץ על מריחת חומר איטום אקרילי מעל גבי היריעות, אלא במקרים שבהם ישנו כשל באיטום ויש צורך לבצע איטום מחודש מעל היריעות (בחומר איטום אקרילי או עדיף- פוליאוריטני).

      כך שנותרו לפניך שתי אפשרויות: 

      האחת: הלבנת הגג בצבע אקרילי, כמתואר במאמר על הלבנת גגות.  בצע שכבה ראשונה דלילה ביותר בתוספת דבק לטקס SBR, ומעליה 2 שכבות נוספות (מדוללות הרבה פחות) מועשרות בדבק כנ"ל.  הלבנה שכזו תחזיק מעמד שנים רבות ותוריד את הטמפרטורה בגג באופן ממש מיידי (כאשר את הבדל הטמפרטורה הפנימית בתקרה תרגיש היטב בתוך מספר ימים, לאחר הצטננות יציקת הגג / הבלוקים).

      השניה: בידוד בשיטת "גג הפוך" כמתואר במאמר על בידוד גגות בשיטת גג הפוך.  בגוף המאמר תוכל גם לראות את יתרונות וחסרונות שיטה זו.

      לשאלתך לגבי איטום עתידי מעל ההלבנה:  הלבנה רשלנית תמנע לגמרי יישום של יריעות ביטומניות חדשות בהמשך, מכיוון שהצבע יהיה רופף מדי. אך עליך לקחת בחשבון שבכל מקרה כנראה שתצטרך בעתיד להסיר את היריעות ולבצע חדשות במקומן. (במקרה של איטום בחומר איטום אקרילי לא תוכל כלל לבצע יריעות חדשות מעל החומר האקרילי ואין זה מומלץ).

      שים לב שהסרת היריעות הישנות בעתיד (בעוד כ 15 או 30 שנה כדבריך) אינה בהכרח פתרון גרוע. הדבר הוא מקובל לבצוע בבתים ישנים ועלותו אינה כה גדולה. (לחילופין אפשר גם לבצע שכבת איטום חדשה מעל היריעות הישנות, בחומר איטום פוליאוריטני כזה או אחר).

      הלבנת הגג בצבע אקרילי כמתואר במאמר שלעיל תוסיף הגנה ליריעות הקיימות ותאריך את משך החיים של שכבת האיטום.  מכיוון שהצבע הלבן הולך ו"דועך" עם השנים, כדאי לחדש אותו במהלך הזמן (כל 5 שנים לערך) על מנת לשפר את כושר הבידוד של הצבע כך שיהיה תמיד "בוהק". אך גם צבע שאינו בוהק יוריד בהרבה את הטמפרטורה בגג. 

      תחזוקה נכונה של גג רגיל או "מולבן" ממילא מחייבת בדיקה מדי שנה והלבנה במקומות שבהם שכבת הביטומן מתחילה לבצבץ (בחפיפות בין היריעות ובקצה היריעות אשר ב"רולקות" / בתחתית הקירות).

      נשמח לעזור הלאה בכל שאלה, והתנצלותי על העיכוב במענה.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן