הוספת הודעה חדשה
  • · נזילה ממרפסת

    (גילי)

    שלום רב,

    לאחר רכישת בית חדש בעל מרפסת חיצונית של 100 מ״ר התגלתה נזילה בבית של השכן מתחת בקרבת הניקוז. הנזילה התגלתה בכל פעם לאחר גשמים עזים והופיעה יום/ יומיים לאחר מכן. תחילה פתחו את האזור מסביב לניקוז ואטמו מחדש, אך זה לא נתן מענה. בנוסף גילוי שהמרזב סתום בחומרי בניין וביצעו פתיחה של הקו. הנזילה חזרה להופיע ומאתר נזילות שהגיע והכניס מצלמה תרמית לקו טוען שהקו נקי  ושאין נקז כפול ובעקבות כך נוצרת הנזילה. כעת הורכב נקז כפול ומחכים לראות את התוצאות לאחר הגשמים. במידה ואכן תיפתר הבעיה האם אפשר לסמוך על כך? חשוב לציין שהמרפסת עברה בדיקת הצפה לפי התקן בשלב הבינוי.

    • · נזילה ממרפסת , רטיבות תחת אזור הניקוז

      (גבי)

      שלום גילי,

      אנא ראה/י את המאמר על איתור נזילות ממרפסות וגגות מרוצפים.

      באופן עקרוני ישנו בוודאות כשל בשכבת האיטום. הכשל יכול להיות במקום מרוחק יותר מאזור הנקז, כך שאם אוטמים רק מסביבו התיקון בד"כ נכשל.

      הרטיבות בתקרה מופיעה תחת אזור הנקז מכיוון שהמים שספוגים ביציקת הבטון של התקרה יכולים לחדור פנימה דרך הקדח שנמצא בבטון באזור זה.

      אם תשפר את הניקוז באמצעות מרזב דו-מפלסי יתכן שהדבר יועיל ויקטין את הנזילה. עם הרבה מזל אולי היא כבר לא תופיע בתקרה. אך עדיין ישנו כשל באיטום במקום כלשהו, שלא יטופל. 

      בברכה,

      גבי

       

      • · נזילה ממרפסת

        (גילי) → אתה נמצא כאן

        תודה על התשובה המפורטת. האם הרכבה לקויה של הנקז כפי שהייתה בחלקו העליון יכלה להביא לחדירת מים מתחת לשכבת האיטום? מכיוון שאנחנו תחת אחריות האם ניתן לחייב את הקבלן לחזור על שכבת האיטום ולרצף מחדש? כמה מים יכולה להכיל שכבת האיטום? 

        • · רטיבות תחת מרפסת

          (גבי)

          שלום גילי,

          אם האחריות עדיין בתוקף תוכלי כמובן לתבוע את התיקון המלא מהקבלן המבצע. זו אחריותו לתקן את שכבת האיטום ו/או את הכשל בחיבור עם המרזב. יש גם לבצע בדיקת הצפה לכל שטח המרפסת ולראות אם הרטיבות שבה להופיע אחרי התיקון (או האיטום המלא). אם היא חוזרת- יש כמובן לדרוש מהקבלן לעמוד בתנאי האחריות.

          אם תצרפי תמונה של הקולטן / המרזב בגג, נוכל אולי לראות במה מדובר. אך הסיכוי שזה מה שיתקן את הבעיה הנו נמוך ביותר, ולא סביר, כפי שציינתי בתשובתי הקודמת וכפי שמתואר במאמר שהפניתי אליו.

          שב"ש,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן