הוספת הודעה חדשה
עמוד 2753 מתוך 2757 · סה״כ 13784 נושאים בפורום
  • · עוד שאלה

    (מרק)

    שוב שלום גבי, השאלה שלי באיזה חומר הכי טוב להשתמש לאיטום סדקים בטיח (כי היום קבלן פתח את הסדק במקום אחת והוריד גם את הטיח ולא היה סדק בקיר , אלה כנראה רק בטיח), סדקים בטיח ובשפכטל שנושרו לאחר ישום של סיקפלקס ורשת (סדקים דקים - נימיים). ובאיזה חומר להשתמש בסדקים בחיבור בין שתי קירות ובחיבור בין קיר לתקרה. השאלה איזה חומר טוב לאיטום ללא הורדת טיח, למעט צבע גמיש כי לא הייתי רוצה להשתמש בצבע גמיש בתוך הבית. הקבלן השתמש בחיבור בין קירות לתקרה בחומר ”מריק” - חומר אלסטי כמו סיליקון אבל זה לא עזר עדיין הופיעו סדקים. תודה, מרק.

    • · המשך:

      (גבי)

      מרק, לא ניתן ליצור קשר טלפוני משום שאני נמצא כעת בחו”ל בחופשה. (האינטרנט הופך את העולם לקטן יותר..). לשאלתך: הסיקפלקס טוב למילוי הסדקים גם בטיח עצמו וגם מעבר לו בתוך הקיר. שים לב שיש להקפיד מאוד על מריחת הפריימר בדפנות של הסדקים. הסיקפלקס יהיה טוב גם לסדק העליון שליד התקרה. יש להקפיד על נקיון האבק ועל מריחת פריימר בדפנות של הסדקים באמצעות מכחול דקיק או כל דבר שיכול לחדור פנימה לסדק. במקומות שבהם הוסרה שכבת הטיח ואין סדקים בקיר עצמו ניתן לתקן באמצעות מלט וחול (או מלט וחול מחצבה, כמו בטיח רגיל). כדאי להוסיף מעט דבק אקרילי כלשהו. לאחר התקשות החומר יש לדאוג ל”אשפרה”: כלומר- יש להרטיב את התיקון 2-3 פעמים ביום הראשון ואפילו פעם-פעמיים ביום השני,כך שלא יתייבש מהר מדי בחום הקיץ. התייבשות מהירה מדי תגרום לסדקים נימיים קטנים. לפני התיקון יש לנקות את השטח מאבק ולהרטיב קצת את הקיר. על גבי התיקון ניתן להחליק בחמרים הרגילים (שפכטל אמריקאי או ”פוליפילה”). אתה יכול ליצור קשר גם דרך המדור ”צור קשר”, כך שלא כל התקשורות יופיעו בפורום. אבל גם ככה זה בסדר. גבי

  • · שלום גבי

    (מרק)

    תודה על כל התשובות שלך. האם ניתן להתקשר אליך ולשאול עוד כמה שאלות? זה יהיה יותר קל מאשר לכתוב. תודה רבה, מרק.

  • · שאלה נוספת

    (מרק)

    שלום גבי, תודה על תשובתך. היום קבלן מתחיל לבצע את העבודה לפי המלצה שלך לפי דרך ראשונה (סיקפלקס FC11 + פריימר). השאלה שלי ששאלתי גם קודם מספק פעמים ולא התיחסת לזה למה הסדקים מתרחבים בשעות היום כאשר חם בחוץ ונעשים כמעת בלתי נראים בשעות הבוקר כאשר יחסית קריר בחוץ? האם יש לזה משמעות? והאם צריך להיתיחס גם לזה? תודה, מרק.

    • · סדקים

      (גבי)

      שלום מרק, תזוזת הסדקים טבעית עקב שינוי הטמפרטורה. תוכל להפחית מעט את התזוזה באם תמלא את הסדקים לאחר התרחבותם (באמצע היום) אך לא הייתי בונה על זה (אלא אם משתמשים באפוקסי). בכל אופן כדאי להחדיר את הסיקפלקס כמה שיותר לעומק הסדק. שיהיה בהצלחה.

  • · שאלה

    (מרק)

    שלום גבי, תודה רבה על תשובתך. האם אתם מבצעים גם עבודות לאיטום סדקים בבתים פרטיים (אני כבר מיואש מהקבלן). אם כן איך ניתן ליצור איתכם קשר , אני גר בבאר-שבע. מדובר על 5 סדקים (כל סדק עובר לאורך הקיר מלמלה למטה). מה הערכתך לגבי המחיר? האם הביקור הראשון שלכם להערכת עבודה הוא גם בתשלום? תודה, מרק.

    • · איטום סדקים.

      (גבי)

      לצערי איננו מגיעים בד”כ לאזור באר-שבע. איננו גובים תשלום עבור ביקור והצעות מחיר. בכל מקרה נשמח לסייע במתן מפרט טכני. אינני בטוח שניתן להטיל את האשמה על הקבלן שלך. האשמה כנראה בקבלן שבנה את הקירות ללא קשירות בברזלי זיון בין שורת הבלוקים הראשונה לבין העמודים והתקרה. המפרט הכללי שתארתי יכול להעלים את רוב הבעיות או את כולן, אך אי אפשר להבטיח לחלוטין שלא יפתח אף סדק. העבודה צריכה להמשך כ 3 ימים (של עובד אחד או שניים) ועלות החומר תהייה כ 700 ש”ח. אולי זה יעזור לך לסגור מחיר סביר עם הקבלן שלך. בכל מקרה נשמח לעזור ולשלוח מפרט טכני דקדקני עבור הקבלן. בהצלחה.

  • · סדקים בקירות פנימיים

    (מרק)

    שלום, קבלתי את תשובה שלכם לגבי איטום סדקים בקירות פנימיים. ברצוני להדגיש שהסדקים מתרחבים בעיקר בשעות היום כאשר חם בחוץ. האם חומר סיקפלקס FC-11 עדיין טוב לאיטום? האם אפשר להשתמש בו ישירות על הטיח או שצריך להוריד גם את הטיח עד לבלוקים? האם מספיק לחרוץ את הסדק ולהחדיר את החומר ואז לבצע שפכטל? או שצריך להוריד את כל השכבה עד לבלוקים. האם ניתן ישירות לבצע שפכטל על החומר הנ”ל? האם צריך להשתמש בפריימר לפני זה? תודה, מרק.

    • · שלום מרק,

      (גבי)

      בתקשורות הקודמות לא ציינת מהו רוחבם של הסדקים. האם מדובר בסדקים ברוחב של פחות ממילימטר- או יותר מכך ? באופן כללי קימות שתי אפשרויות לפתרון הבעיה, כפי שציינתי בעבר: 1- איטום הסדקים בחומר גמיש (סיקפלקס FC11) וציפוי כל שטח הקיר בצבע גמיש. 2- איטום הסדקים בחומרי מליטה או בחמרים אפוקסים חזקים ושילוב הנ”ל בשכבה עליונה של חומר גמיש (סיקפלקס FC11), עם או בלי צבע גמיש. לא רואים מכאן כלום כך שהייעוץ קצת קשה. בכל אופן נעבור שלב שלב על שאלותיך: 1- סיקפלקס FC11 טוב לאיטום הסדקים. ניתן לבצוע ישירות ”על הטיח” אך עדיף להכניסו לעומק הקיר מאחורי הטיח. יש להשתמש בפריימר לפני בצוע הסיקפלקס. הפריימר נקרא ”סיקה-פריימר WASP”. 2- אין צורך לבצע שפכטל על גבי הסיקפלקס. מיישמים אותו באזור הרצוי (על גבי הסדקים) ומחליקים עם שפכטל עד לקבלת משטח חלק ואחיד. מחכים לייבוש (יומיים לפחות) וצובעים עליו בצבע הגמיש. 3- אם בכל זאת אתה שם שפכטל אז אין צורך בפריימר. ניתן לבצע ישירות על גבי הסיקפלקס. באם הבעיה אצלך היא כל כך ”בעייתית” (ציינת שכבר ניסו לטפל בה 4 פעמים בעבר) אולי כדאי בכלל לגשת אל הפתרון שלה עם חמרים חזקים (אפוקסי ומלט לתיקונים) בכדי למנוע את התזוזות החזקות הללו ואת פתיחת הסדקים. במקרה זה המפרט הכללי הנו כדלקמן: א. הורדת הטיח מצידי הסדקים וסיתות לעומק מעבר לעובי הטיח ועמוק ככל האפשר אל תןך הסדק. ניתן לסתת ידנית בפטיש ואיזמל או ע”י פטישון חשמלי. ב. מילוי הסדק עצמו (בתוך הקיר) בחומר צימנטי חזק כגון סיקה-רפ או סיקה טופ 122. ג. המתנה מספר ימים בכדי לראות באם נפתח הסדק והיכן. ד. במקומות אשר בהם רואים את מיקומו המדוייק של הסדק - ליישם סיקפלקס כנ”ל. ה. ליישם טיח שכבה עליונה על גבי הנ”ל ואח”כ שפכטל וצבע. קיימתך חשיבות עליונה לבצוע פריימר לפני היישום של החומר הצימנטי או האפוקסי, שאחרת הסדק יפתח במקומות החיבור בין הקיר לחומר. אך על כך- בהמשך, אם תבחר ללכת בדרך זאת. מקווה שלא סיבכתי אותך עם תשובה ארוכה מהצפוי... גבי

      • · הבהרה לגבי האפוקסי:

        (גבי)

        ניתן לבצע את התיקונים בקירות בחומר אפוקסי במקום החומר הצימנטי. החומר נקרא סיקדור 31 וניתן ליישום ע”י שפכטל. יוצא יקר יותר מהחומר הצימנטי.

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן