· איטום דפנות חיצוניות באדן חלון…
(גדי)שלום לכם
בשל רטיבות פנימית בקיר שמתחת לחלון חדר זו פעם שניה ,החלטתי לפעול ביסודיות יתר. 1. ציפיתי את הקיר החיצוני בפוליסילוקסן.
2. חשפתי באדן החלון (בו קיים גם תריס רפרפות) חומרי איטום קודמים לאורך קרש שהותקן מעל טיח חשוף ומשמש כסגירת רווח בין התריס לרצפת הטיח של אדן החלון, אך בעיקר חשפתי שני חורים עמוקים (בעומק 2-4 ס"מ) בצידי דפנות אדן החלון, כולל שברי טיח שמילאו חלק מהחורים. בתוך החורים קיים עוד עץ שקשור למשקוף שיצרו בזמנו לתריס והחלון.(זה חלון עץ כפול ישן של פעם...).
שאלתי - האם בדבק מקצועי ומסטיק P50 של "אלרם" שרכשתי מתאים לסתום בשכבה ראשונה חלק מהחורים שציינתי + על גבי קורת העץ החיצונית בשלב ראשון, ואחרי הייבוש, לכסות בשכבת טיח בשני המקומות ואחרי ייבוש - שוב בדבק המסטיק ? חשוב לציין שהקיר מערבי ומקבל גשם ישיר ! במידה ודרכישגויה - אשמח לעצתכם המקצועית .תודה מראש. גדי
28.09.2015 14:15חלון חדשהוספת תגובה· תיקוני איטום בסביבת חלון עץ ישן
(גבי)שלום גדי,
עדיף היה אילו היית מצרף תמונות (או שולח אותן במייל) כך שאפשר היה להבין טוב יותר את הדברים.
בהנחה שהבנתי נכון, להלן מספר תשובות והערות:
1. "פוליסילוקסן" מיישמים מעל גבי תשתיות סופגות בלבד (ולא מעל גבי קירות שמצופים בצבע למשל).
2. לא ברור מה טיבם של אותם קרשים שמצאת בתחתית המסילה. הטוב ביותר היה להוציאם ממקומם מכיוון שהם מעבירים את הרטיבות פנימה.
אם לא ניתן להוציאם ממקומם עליך לאטום אותם היטב. אך חסרים נתונים בשאלתך לגבי העובי של המסטיק ושל הבטון שברצונך ליישם מעל העץ כך שקשה להשיב.
באופן כללי, אם לא יהיה עובי מספק לבטון עדיף יהיהתחילה לכסות את כל העץ עם הבטון ורק אחר כך לעבוד עם המסטיק הפוליאוריטני (P50 של אלרם).
לחילופין אפשר גם לבצע את כל עוביו של התיקון עם אותו המסטיק, כולל אותם החורים שהזכרת, אך רק כאשר מדובר על עובי של 1-2 ס"מ בלבד.
לפני השימוש במסטיק מעל גבי עץ ישן ומתפורר או מעל גבי בטון כדאי למרוח חומר יסוד מתאים ("פריימר") שמומלץ על ידי היצרן. עבודה ללא הפריימר עלולה לגרום לנתק בהמשך הזמן, לכל הפחות בין העץ הישן לבין המסטיק.
שוב: אם תצרף תמונות ו/או הסברים נוספים נוכל לסייע טוב יותר.
בהצלחה וחג שמח,
גבי
30.09.2015 19:29חלון חדשהוספת תגובה
· רובא למרצפות סומסום
(ענב)הבית שלי בן 7 שנים. הרובה בין מרצפות הסומסום ממש אכולה כבר. הרבה מקומות עם סדקים וצבע כבר חום. המרצפות עצמן הן בהירות. אני מעוניינת לחדש את הרובה בכל הבית אבל ללא ליכלוך. הבנתי שהחריצה של הרובה מוציאה אבק לבן שקשה מאוד לנקות. כמו כן המרצפות עצמן במצב גרוע וזקוקות לשיקום. הן מלאות כתמים. עשיתי להן לפני 3 שנים ליטוש וסילר וזה נהרס אחרי חצי שנה בערך.....
אבקש לקבל המלצה על בעל מקצוע אמין ומקצוען
תודה
27.09.2015 11:11חלון חדשהוספת תגובה· חידוש רובה ושיקום רצפה עם אריחי בטון / שומשום
(גבי)שלום ענב,
אם ישנם כתמים בעומק המרצפות לא ניתן יהיה להפטר מהם ועדיף לשקול את החלפת הריצוף כולו.
לגבי החלפת הרובה: החריצה בדיסק אכן גורמת לאבק רב מאוד בכל הבית. אפשר בחלק מהמקרים להסיר את הרובה הישנה באופן ידני, עם סכין יעודית. אך אפשר לבצע זאת רק כאשר ישנו מירווח של 3 מילימטרים בין האריחים. ברצפות ישנות שבהם האריחים ממש צמודים זה לזה אי אפשר לבצע זאת כלל.
כדאי תחילה להשוות עלויות בין חידוש הרובה והתיקונים לבין החלפת הריצוף כולו.
על כל פנים אם תשאירי את פרטיך במדור צור-קשר נשמח להפנות אותך לאיש מקצוע מומלץ.
בברכה וחג שמח,
גבי
27.09.2015 13:30חלון חדשהוספת תגובה
· ריח של רטיבות
(הילה)שלום,
לפני שבוע עברנו לדירה שכורה בבניין ישן שנמצאת בקומה מינוס 4 (כשנכנסים לבניין יורדים 4 קומות).
בימים האחרונים התחלנו לשים לב לריח של רטיבות בעיקר כאשר פותחים חלק מהחלונות.
איך ניתן לדעת אם יש רטיבות בבית או שמקור הריח הינו מבחוץ?
בנוסף, הבנתי שבקומות מרתף יש סכנה של גז ראדון, איך ניתן לדעת אם בעיה זו נמצאת בדירה ואיך ניתן למנוע אותה?
תודה רבה!
25.09.2015 22:48חלון חדשהוספת תגובה· ריחות רטיבות וגז ראדון
(גבי)שלום הילה,
החשש מפני גז הראדון הנו מוגזם. מדובר על כמויות מזעריות ביותר שנמצאות לעיתים במקומות סגורים ואשר ממילא אינן יכולות להתקיים במקומות מאווררים.
באשר לריחות הרטיבות, חסרים נתונים בשאלתך: ציינת שהם מופיעים כאשר פותחים את החלונות כך שסביר להניח שמקורם מהחוץ. תופעה זו מתרחשת במיוחד בדירות שנמצאות בסמוך לחפירה / קרובות למורד ההר, וכדומה.
אם אין סימני רטיבות של ממש בקירות , מעל הפנלים למשל- כנראה שאפשר יהיה להסתפק בשיפור תנאי האיוורור של הדירה. אך יש לבחון זאת בשטח.
בברכה וחג שמח,
גבי
27.09.2015 13:22חלון חדשהוספת תגובה
· איטום קיר חיצוני תת קרקעי
(קובי)שלום,
בחורף חודרים מים לתוך חדר דליפה חלשה מאד בין הריצוף לפאנלים ממש דליפה איטית שלאט לאט מציפה את החדר. אז התחלתי לחפור וחפרתי בצמוד לקיר מסביב לחדר בעומק של 70 ס"מ. מה שגילתי שקודם כל אין שום חומר איטום על הקיר התת קרקעי (כלומר בטון חשוף) ודבר שני יש סדק (מן רווח כזה) בין חגורת הבטון לתחילת הבלוקים וכנראה שזה מקור החדירה. הרווח הוא לכל אורך הקיר.
שאלה ראשונה איך אני מתקן את הסדק?
שאלה שניה הבנתי שאפשר לאטום עם חומר צמנטי סיקה טופ 107, אני מעונין באטימה כמה שיותר חזקה כי יש פה ממש דליפה ולא רטיבות כמו אצל רב האנשים ולכן חשבתי אולי לעשות 3 שכבות או לשים לפני הסיקה 107 עוד שכבה של בטון מעורבבת עם דבק, האם זה אפשרי והאם זה יעצור את הדליפה לדעתך?
תודה מראש
25.09.2015 00:35חלון חדשהוספת תגובה· דליפת מים תחת קיר תת קרקעי
(גבי)שלום קובי,
אנא ראה מאמר על איטום רטיבות בדירות ובבתי קרקע.
ניתן לאטום את הקיר בחומר ביטומני משחתי או בחומר צימנטי, כפי שהצעת. העבודהעם החומר הביטומני תהיה תמיד פשוטה יותר מכיוון שתידרש הכנה פחותה יותר של פני השטח.
החומר הצימנטי לעומת זאת הרבה פחות גמיש מהביטומני ומחייב שימוש ברשת אינטרגלס בין השכבות. לצורך כך יש ליישר ולהחליק את הקיר היטב כדי שאפשר יהיה להניח מעליו את הרשת, והדבר מחייב עבודת הכנה יסודית הרבה יותר.
אם אינך בקיא בעבודה עם החומר הצימנטי עדיף שתבצע את האיטום בחומר ביטומני. חומרים לדוגמא: "אלסטוקל" (פזקר), "A12" (ביטום), "היפרדסמו PB" (פולידן). החומרים מיושמים מל גבי שכבת יסוד ואפשר לבצע עמם שכבת איטום עבה במיוחד, במכה אחת, במקום במספר שכבות.
אם תצרף יותר נתונים ו/או תמונות נוכל לסייע טוב יותר (לכל אחד מהמפרטים שתבחר).
חג שמח,
גבי
27.09.2015 13:10חלון חדשהוספת תגובה· שימוש ב A12
(קובי)השתמשתי ב A12 דיברתי עם קו היעוץ של ביטום והוא אמר לי שעל קיר תת קרקעי לא צריך שכבת פריימר...האם זה הגיוני? הפריימר קריטי לאיטום?
(במקרה של A12 הפריימר זה A12 מדולל במים לפי מה שראיתי)
11.10.2015 19:53חלון חדשהוספת תגובה· פריימר לפני A12
(גבי)שלום קובי,
פריימר תמיד מומלץ ותמיד יותר בטוח ליישמו, אם כי ישנם קבלנים שמעדיפים שלא להשתמש בו, ולקצר בכך את זמן הבצוע.
לשיקולך..
בהצלחה,
גבי
17.10.2015 22:15חלון חדשהוספת תגובה
· איטום רעפים
(אוהד)שלום,
יש לי גג רעפים עם ואני סובל מנזילות , הבעיה היא שמקור הנזילות אינו ידוע ( כאשר אני משפריץ מים עם צינור השקייה על הגג אין נזילה , צריך כמות מים של יום גשום מאוד ).
אני חושב על ללכת בגישה אגרסיבית ולסתום כל חריץ,סדק ורעף שלא יושב מושלם בעזרת שרעף ( של טמבור , הוא החומר היחיד שמצאתי שטוענים שמתאים לעבודה , בעיקר עקב הצבע ).
ולאחר מכן לעשות שכבה של סקו סופר ( של יעקובי ).
אני בדילמה אם לצבוע לאחר מכן בצבע או לא , למען איטום נוסף.
שקלתי לעשות פוליגג גומיגג ואז לצבוע אותו , אבל שמעתי דעות שזה אגרסיבי מידי לגג רעפים ויהיה קשה לחזור אחורה ממהלך כזה.
תודה,
אוהד.
24.09.2015 22:19חלון חדשהוספת תגובה· איטום החיבור בין רעפים לתעלת ניקוז
(אדם)בגג הימני שלי ניכנס מים לבית כניראה בחיבור בין הרעפים לתעלה , המון מים אז אני צריך למרוח שם איזה חומר עם רשת בחיבור כי המים עולים לתוך הרעפים בצורה הפוכה לא ידוע לי בדיוק מאיפה אז איזה חומרים להישתמש? תודה מראש
06.01.2018 19:28חלון חדשהוספת תגובה· גג שמאלי סליחה
(אדם)סליחה בגג השמאלי הבית שלי
06.01.2018 19:30חלון חדשהוספת תגובה· חומר לאיטום תעלת ניקוז בגג רעפים
(גבי)שלום אדם,
קשה לראות כל הפרטים בתמונה שצרפת. אך באופףן כללי תוכל להעזר בחומרי איטום על בסיס פוליאוריטני, כגון ה"מאריסיל 250".
בברכה,
גבי
07.01.2018 22:13חלון חדשהוספת תגובה· פוליגג תופס?
(אדם)גם פוליגג/ פוליגג משוריין מתאים? מדובר על חיבור בין רעפים ללתעלת בטון מצופה זפת.
07.01.2018 23:33חלון חדשהוספת תגובה
· תיקון נזילות מגג רעפים
(גבי)שלום אוהד,
הפתרונות שהצעת אכן אגרסיביים מדי. הם ישנו לגמרי את מראה הרעפים. ה"סקו סופר" גם הוא אינו מיועד לאיטום גגות רעפים אלא למניעת ספיגת מים לבטון, טיח וכיוצ"ב.
סביר להניח שהנזילות מתרחשות במקומות שבהם ישנו מירווח גדול בין הרעפים אשר מאפשר חדירת מים בימים סוערים. כמו כן שכיחות נזילות מצידי הגג לאורך תעלות הניקוז ונזילות ש"מקודמות" על ידי עלים ולכלוכים בין הרעפים. כדאי תחילה לנסות ולאתר את הליקויים ולתקן אותם אחד אחד,מבפנים (מתחת לגג) ולא מבחוץ.
אם מראה הרעפים אינו חשוב לך תוכל למרוח מעל החיבורים השונים שבין הרעפים חומר אטימה משחתי בגוון דומה ככל האפשר. (למשל "מולטיגג טרה קוטה" או ה"שרעף" שהזכרת). מעל כל הגג אפשר למרוח חומר כגון "מולטיגג" בגוון מתאים, אלא שללהערכתי אין טעם לכסות לגמרי את הרעפים מהבחינה האסטתית, מה גם שפתרונות מסוג זה ממילא אינם לצמיתות.
בהצלחה,
גבי
27.09.2015 12:56חלון חדשהוספת תגובה· עדכון התקדמות
(אוהד)אז בנתיים הלכתי על הפתרון של שרעף + סקו סופר.
אני משתמש בכמות נדיבה של שני החומרים ובנתיים זה נראה מאוד מבטיח.
לסקו סופר אפקט מדהים , ממש מזכיר חומר הידרופובי , ויחסית לא יקר.
קניתי 5 ליטר ב-200ש"ח , וכיסיתי איתם בנדיבות כ-25מ"ר.
סך הכל נראה שאני אגיע לעלות חומרים וציוד של כ-2000ש"ח.
כ-60ק"ג שרעף ו-15ליטר סקו סופר.
ועוד קצת דברים מסביב , נשמע יקר אבל זה עשירית מההצעות (שלא נשמעו מבטיחות במיוחד) מבעלי מקצוע , ובנתיים על פי הבדיקות שאני עושה זה נראה מאוד מאוד מוצלח.
במקרה הכי גרוע הפסדתי 2000ש"ח , במקרה הכי טוב חסכתי כמעט 20,000ש"ח.
29.09.2015 13:02חלון חדשהוספת תגובה· כמה זמן אמור להחזיק הסקו סופר עד שצריך לחדש אותו?
(אוהד)כמה זמן אמור להחזיק הסקו סופר עד שצריך לחדש אותו?
29.09.2015 13:02חלון חדשהוספת תגובה· חומר מונע ספיגה בגג רעפים
(גבי)שלום אוהד,
החומרים על בסיס ה"סילוקסן" מחזיקים מעמד מספר שנים.
(כ 5 עד 10 שנים על פי טענת היצרנים השונים, אך העמידות משתנה בהתאם לשוני ב"פורוזיביות" של התשתית, לרמת חשיפתה לשמש, לגשם וכיוצ"ב).
בהצלחה עם המשך האיטום וחג שמח,
גבי
30.09.2015 19:10חלון חדשהוספת תגובה