· רטיבות ברצפה במקלחון, שינוי צבע ברובה ותפרחת לבנה
(משה)שלום,
הננו גרים בבית חדש מחודש ספטמבר 2014.
בבית מקלחת הורים עם מקלחון מרוצף ושיפועים ומקלחת ילדים עם אמבטיה, גובה תקרה 3 מטר, גובה טוש 2.1 מטר.
מקלחון הורים בנוי מפתח של 140 ס"מ - 50 ס"מ קיר 10 ס"מ בגובה 90 ס"מ ופתח של 90 ס"מ מקלחון זכוכית.
בשתי המקחלות בוצע איטום במפרט הבא: רולקות, ביטון צנרות, פריימר, שלוש שכבות מסטיגום בהתזה, סיקה טופ על קירות בגובה 2.6 מטר (ביקשתי ביעבור בחצי מטר את הטוש). רובה אקרילית אפורה של חברתporcelanosa butech.
לא בוצע ניקוז כפול.
במקלחת הורים הרובה בתוך המקלחון בלבד נשארת "רטובה" במקומות מסויימים ולא מתייבשת, מופיעה תפרחת לבנה על מספר פוגות וכן על פוגות מעבר למקלחון.
בנוסף על קיר המקלחון המפריד בין המקלחון לחלל בחלק התחתון ישנו כתם בצבע חום-כתום על הפוגה משני צידי הקיר. זה נראה כמו צבע בהיר של חומר האיטום.
קבלן השלד שלי ראה את הבעיה ואמר כי לפי הנראה ישנה רטיבות כלואה מתחת לריצוף. לא נראה שהרטיבות עוברת לחדרים סמוכים.
מהי הסיבה לרטיבות מתחת לריצוף? מה עושים כדי למנוע זאת? מהם הפתרונות לתיקון הבעיה? האם אני צריך לחשוש מהמצב? פעם בשבוע אני צריך לעבור עם סמרטוט כדי להסיר את התפרחת.
האם זהו המצב בכל מקלחון מסוג זה?
מצד שני במקלחת עם האמבטיה הריצוף והרובה עדיין במצב חדש ללא שום כתמים.
אוסיף תמונה בהמשך היום
אודה על עזרתכם
שבוע טוב
06.01.2015 16:47חלון חדשהוספת תגובה· שינויי גוון ברובה ברצפת חדר רחצה / מקלחון
(גבי)שלום משה,
המצב שתארת אכן מצביע על רטיבות שכלואה מתחת לריצוף. יש לעבור ולבדוק מהיכן הרטיבות יכולה להכנס אל מתחת לאריחים. למשל דרך פוגות שאינן אטומות היטב, במיוחד בחיבורי רצפה וקיר, סביב נקודת הניקוז ברצפה, סביב בזים בקירות- וכיוצ"ב.
אם האיטום בוצע כראוי כפי שתארת- אין סיבה לחשוש מכך שישנה לחות או רטיבות מתחת לריצוף.
בברכה,
גבי
07.01.2015 11:23חלון חדשהוספת תגובה· תמונות ומספר שאלות נוספות
(משה)גבי שוב שלום,
מצרף תמונות של המקלחון (אתה יכול לראות את הרובה שנשארת רטובה תמיד), הכתם בצבע חום על הרובה הותפרחת ברובה (לאחר ניקוי).
בנוסף מצרף שתי תמונות של האינטרפוץ ונקודת מים.
שמתי לב שבנקודת מים יש רווח בין הנקודה לקיר, לא ניתן להבריג יותר, שאלתי את האינסטלטור והוא אמר שהמאריך שהוא שם הוא באורך כזה שנשאר רווח בין הנקודה לקיר.
לגבי האינטרפוץ, הוא חיבר אותו עם הגומיות האפורות המצורפות.
שאלותיי הן:
1. האם כניסת המים מתחת לריצוף יכולה להיות ממקומות אלו?
2. האם כדאי ורצוי לאטום את הרווח בין נקודת המים והקיר? באיזה חומר? או שמא כדאי להחליף מאריך לאחד שהיה בדיוק באורך הנכון?
3. לגבי האינטרפוץ, כמו נקודת המים לא בוצעה אטימה לפני הנחתו עם הגומיות, האם הגומיות אמורות להיות אוטם? האם כדאי לבצע אטימה נוספת?
חשבתי על סופר 7 או על סיקה פלקס.
בדקתי את הרובה בכל החיבורים והכל נראה תקין, אין פוגות לא מלאות כך שלאחר סריקה אלו היו הנקודות היחידות.
מקום נוסף שיכול להיות הוא ניקוז המים (ביוב), כיצד ניתן לבדוק שהוא אטום לחלוטין.
לפני ריצוף עשיתי הצפה של מערכת הביוב ולא היו נזילות.
תודה ושבת שלום.
10.01.2015 12:01חלון חדשהוספת תגובה· איטומים במקלחון
(גבי)שלום משה,
איטום טוב ניתן לבצע בקירות לפני הרכבת הכיסוי של הברז / האינטרפוץ, כך שגם אם יחדרו מים בין הכיסוי לקיר הם עדיין לא יוכלו לחדור אל מאחורי הקרמיקה.
במצב הקיים תוכל לאטום עם סיקפלקס או סופר 7 כפי שציינת. אם תשתמש במעט חומר התיקון יראה אסטתי למדי.
בברכה,
גבי
10.01.2015 16:42חלון חדשהוספת תגובה· המשך שאלות
(משה)תודה על התשובות.
אני יסיר את הכיסוי של האינטרפוץ ואת נקודת המים ויימרח סופר 7 / סיקה פלקס במקומות בהן רואים את חומר האיטום (סיקה טופ) היכן שהקרמיקה חתוכה.
שאלה נוספת ולא פחות חשובה: כיצד אוכל לבצע בדיקה שאין לי נזילה ממערכת הביוב של ניקוז המקלחון והכיור?
האם יש דרך לבדוק את הגומיות של הנקודות ביקורת? (הצינורות מחוברים בין הנקודות ביחידה אחת).
יש לי את המפרט הבא:
--- o --- o --- o ------------
נקודה 1: ביקורת ניקוז מקלחון
נקודה 2: ביקורת ניקוז כיור
נקודה 3: ביקורת מחסום ריח
יציאה סופית אסלה לתוך שוחה.
תודה ושבוע טוב
11.01.2015 11:21חלון חדשהוספת תגובה
· בידוד תרמי לגג שטוח בבית פרטי חדש
(מיכאל)שלום,אנו עומדים לפני החלטה באזה שיטה של בידוד תרמי להשתמש בבית חדש שהולכים לבנות. הבית ימוקם באזור א`. לפי מה שהבנתי, השיטה המעודפת היא שיטת הגג ההפוך, אבל בשיטה זו כל תיקון הוא יקר מאוד וגם אנשי מקצוע שאיתם התיעצנו דיברו נגד השיטה.האם קיימת גישה אחרת שמתקרבת/זהה מבחינת טיב הבידוד לשיטה לעיל ואם כן, מה היא?תודה מראש.
06.01.2015 16:40חלון חדשהוספת תגובה· תיקון
(מיכאל)תיקון קטן לשאלתי: הבית ייבנה באזור ב`.
06.01.2015 16:59חלון חדשהוספת תגובה· בידוד תרמי לגג ואיטום
(גבי)שלום מיכאל,
כאשר מבצעים את האיטום היטב אין סיבה לחשוש מביצועו של בידוד גג בשיטת גג הפוך. מלבד היתרונות התרמיים של השיטה הבידוד גם מגן על מערכת האיטום, מאריך את ימיה, ומפחית בסיכויים לסדיקה תרמית בשלד הגג.
לא קיימת שיטה אחרת טובה יותר לבידוד מעל שכבת היריעות. בידוד נוסף ניתן לבצע כמקובל, עם לוחות קלקר (או "פוליפאן") מתחת לשכבת השיפועים.
בנוגע לשיטת האיטום: כדאי בבתים חדשים לבצע שכבת יסוד ביטומנית, מעליה שכבת זיפות, ומעליה שכבה שליריעות ביטומניות (או שתיים). איטום שכזה יחזיק מעמד היטב כפי שהוא מחזיק מעמד כאשר אוטמים גג או מרפסת לפני הריצוף.
בברכה,
גבי
07.01.2015 11:31חלון חדשהוספת תגובה· הקצפה
(מיכאל)תודה על התשובה, גבי.
בכל מקרה, רציתי להבין מה היתרון של השיטה הזו על: גג בטון, מעליו שכבת הקצפה, מעליה שיפועים והכי למעלה איטום עם צביעה בלבן. האם שיטה כזו לא תיתן מענה דומה לזה של גג הפוך?
תודה,
מיכאל
08.01.2015 11:07חלון חדשהוספת תגובה· בידוד גג עם קצף פוליאוריטן
(גבי)שלום מיכאל,
מתחת לשכבת השיפועים אפשר לבודד עם לוחות פוליסטירן (קלקר), עם לוחות מפוליסטירן משוחל (כגון "פוליפאן")או עם קצף פוליאוריטן. בד"כ מעדיפים להשתמש בלוחות פוליסטירן או פוליסטירן משוחל ולוא דוקא בקצף פוליאוריטן, אשר עלול להיות רגיש יותר ויציב פחות.
כאשר שכבת הבידוד היא החיצונית ביותר, כגון במקרה של גג הפוך, נחסם מעבר החום אל שלד המבנה, אשר נוטה לצבור את הטמפרטורה של פנים הבית. כאשר הבידוד הוא פנימי יותר כגון במקרה שהוא מתחת לשכבת השיפועים, תכונה זו אובדת בחלקה.
יחד עם זאת הבידוד המקובל שמבוצע מתחת לשכבת השיפועים הוא תקין ביותר במיוחד כאשר מתחשבים גם בצורך בבידוד נגד קור (ולא רק לבידוד נגד החום בקיץ), משוםשבידוד בשיטת גג הפוך יעיל פחות בחורף מאשר הבידוד שנמצא מוגן מתחת לשיפועים.
הטוב ביותר הוא כמובן לבצע גם-וגם, כשמדובר באזור בעל אקלים קשה.
שכבת הלבנה חדשה תסייע מאוד למניעת מעבר חום בקיץ, אך עליה להיות תמיד חדשה ובוהקת על מנת להיות אופטימלית.
ראה גם סקירה מקצועית ומענינת בנושאבידוד גגות.
בברכה,
גבי
10.01.2015 17:11חלון חדשהוספת תגובה
· רטיבות בקיר
(אלחנן)שלום
הופניתי אליך מחברת הקץ לעובש כי יש לי קיר מאוד בעייתי.
הם אומרים שזה משהו שצריך לראות בעין כדי להחליט על טיפול.
אשמח אם תוכל לעזור לי
תודה
אלחנן לבבי
חיפה
06.01.2015 15:20חלון חדשהוספת תגובה· רטיבות בקיר- חיפה
(גבי)שלום אלחנן,
תוכל להשאיר את פרטיך במדור צור-קשר (בצרוף כתובת וטלפון להתקשרות) ונשמח לסייע.
בברכה,
גבי
07.01.2015 11:34חלון חדשהוספת תגובה
· רטיבות באמבטיה כתוצאה מכניסה של מים בין הבלטות
(נדב)שלום,
הייתה לנו רטיבות באמבטיה ביננו לבין הדירה שמתחת.
הרמנו את הריצוף ,אטמנו עשינו שיפוע חדש והחזירו את המקלחון.
המקלחון הוא על הריצוף (ללא אגנית) ואני רואה שוב צבעים של רטיבות על הרובה שבין הבלטות באמבטיה (רובה לחה).
כיצד הייתם ממליצים לפתור את הבעיה ?
תודה,
נדב
06.01.2015 12:48חלון חדשהוספת תגובה· סימני רטיבות בין האריחים ברצפת מקלחת
(גבי)שלום נדב,
כאשר האיטום הנו תקין אין בעקרון צורך לדאוגמכך שישנה לחות או רטיבות מתחת לרצפה. כמו כן יתכן שהרטיבות שאתה רואה כעת הינה כתוצאה משאריות לחות שנשארו מתחת לריצוף עוד משלב השיפוץ.
ליתר בטחון, ועל מנת למנוע מעבר רב מדי של רטיבות אל מתחת לרצפה, כדאי לבדוק את כל הסביבה ולאטום את הדברים שיתגלו: יש לבדוק את החיבורים בין הרצפה לקירות, חיבורים סביב פתחי ניקוז, בין אמבטיה לקיר, בין האריחים עצמם (רובה), סביב ברזים בקירות- וכדומה.
בברכה,
גבי
07.01.2015 11:39חלון חדשהוספת תגובה· רטיבות
(נדב)שלום גבי,
במה היית ממליץ לאטום את המקומות שהזכרת ?
תודה רבה,
נדב
07.01.2015 11:54חלון חדשהוספת תגובה· חומרים לאיטומים בחדר רחצה
(גבי)שלום נדב,
בין האריחים- אוטמים ברובה אקרילית מהסוג הקיים.
סביב כל שאר המקומות אוטמים בד"כ עם מסטיק גמיש כדוגמת "סופר 7" או "סיקפלקס 11FC".
במיוחד יש לתת את הדגש על החיבור בין תחתית הקיר לרצפה. אזור זה כדאי לאטום עם מסטיק אך הבצוע קשה יותר עקב הצורך בשמירת מראה אסטתי ויצירת קו דק שאינו בולט לעין. אם הדבר אינו אפשרי- אפשר גם לאטום ברובה.
בהצלחה,
גבי
07.01.2015 12:02חלון חדשהוספת תגובה· תודה רבה
(נדב)עזרת לי מאוד
תודה רבה
07.01.2015 12:04חלון חדשהוספת תגובה
· שלולית בחצר
(גיא)היי גבי,
יש לי בחצר שלולית בעומק של כ3 ס"מ ברצוני לנסות לגרום למים להגיע לפתח הניקוז
האם חציבה תוכל לעזור?ואם כן מהיכן להתחיל אותה בדיוק על מנת שזרימת המים תגיע לפתח הניקוז?
מצורפות תמונות.
תודה
05.01.2015 14:27חלון חדשהוספת תגובה· תמונה נוספת
(גיא)05.01.2015 14:28חלון חדשהוספת תגובה· תיקון שלולית בחצר
(גבי)שלום גיא,
מהתמונות נראה שאפשרפשוט לחצוב ו/או להנמיך את נקודת הניקוז. רוב המים יתפנו מהשטח, אם כי יש לבדוק זאת במקום עצמו והתמונות אינן מספיקות. ראשית בדוק אם תוכל להסתפק בהנמכת פתח הניקוז בלבד.
בהצלחה,
גבי
07.01.2015 11:42חלון חדשהוספת תגובה· חציבה
(גיא)היי גבי,
פתח הניקוז יהיחה קשה נורא להנמיך
האם חציבה (תעלה)מהשלולית הגדולה לפתח הניקוז ע"י חיתוך עם דיסק ופטישון ?
תודה
07.01.2015 12:41חלון חדשהוספת תגובה· הנמכת מרזב, חציבת צעלת ניקוז
(גבי)שלום גיא,
חציבה תוכל לעזור כמובן בתנאי שפתח המרזב אינו ממוקם גבוה מדי.
לשאלתך: חותכים בצדדים עם דיסק חשמלי ואח"כ חוצבים בפטישון.
בהצלחה,
גבי
07.01.2015 12:48חלון חדשהוספת תגובה· בהמשך..
(גיא)היי גבי,
המשטח בטון הנ"ל קיים כבר 3 שנים ,
נכון לשבוע האחרון שמתי לב שהבטון התחיל לקבל ירוקת קלה גם במקומות שלא עומדים שם מים תופעה שלא היתה כלל בחורפים האחרונים.
השאלה היא כיצד ניתן לטפל בתופעה לאחר שהמקום יתייבש?
תודה רבה
17.01.2015 11:03חלון חדשהוספת תגובה