הוספת הודעה חדשה
  • · הלבנת גג לאחר שימוש בזפת חם

    (אורי)

    שלום רב, יש לי גג של כ- 500 מ”ר לאחר זפת חם. המבצע הלבין את הגג עם סיד + ? (אולי דבק). לאחר הגשם הראשון כבר לא נישאר הלבנה. לפני כ- 10 שנים צבעתי גג לאחר זפת חם עם שחל-פלקס ועדיין הגג לבן. האם שחל-פלקס מתאים להלבנת גגות והיכן ניתן להשיגו? האם סיד+דבק אקרילי (לטקס) יעשה את העבודה ויחזיק למספר שנים? מה כמות הבבק הנדרשת (איזה יחס)? האתר שלכם מעולה. אורי

    • · הלבנת גג מעל זפת

      (גבי)

      שלום אורי,

      תודה על המחמאה לאתר.

      אנא ראה את המאמר על סיוד גגות. אפשר לבצע סיוד מעולה אם מקפידים על בצועה שלשכבת סיד עבה (סמיכה) אשר יש בה כמות נכבדה מאוד של דבק לטקס SBR. סיוד שכזה מחזיק מעמד שנים רבות. בעקרון אין הגבלה לכמות הדבק שאפשר להוסיף למים של התערובת. דבק בשעור 20 אחוזים מהמים נחשב "המון".

      לחילופין אפשר להלבין גגות גם עם צבעים אקריליים לשימוש חיצוני (כגון סופרקריל ב 2-3 שכבות) כאשר על השכבה הראשונה להיות דלילה יותר ולשמש כשכבת קישור.

      חומרי אטימה לבנים ניתנים גם כן לשימוש למטרת הלבנה בלבד, אם כי מטרתם של חומרים אלו הנו איטום (בשתי שכבות + שכבת יסוד). גם כאשר מבצעים עמם רק שכבה אחת עדיין יש להקפיד ולבצע תחילה שכבת קישור דלילה.

      לשאלתך: שחל-פלקס גם כן יכול לשמש כ"מלבין" וכמותו גם חומרי אטימה אקריליים כגון פוליגג, אקרילפז וכדומה.

      המלצתי: לך על הסיד או על ההלבנה בצבע. לא ניתן יהיה להלחים יריעות ביטומניות בעתיד אם תמרח על הזפת חומרי אטימה אקריליים וגם אין בהם צורך.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן