הוספת הודעה חדשה
  • · ניקוז במרפסת שמש

    (אורנה)

    שלום, בגשמים האחרונים התגלו בתקרת דירתי שני כתמי רטיבות גדולים ומטפטפים, גם מס' ימים לאחר תום הגשמים. לא מדובר בדירת גג, אלא בקומה 4 מ-6 קומות. בעל הדירה בקומה מעל דירתי הוציא את המכסה של פתח הניקוז במרפסת השמש שלו, שפך דלי מים וראה שהמים יצאו למטה מפתח המרזב, אבל מתחת לפתח המחובר למרזב עומדים מים בגובה של כ 3-4 ס"מ. האם הדבר תקין ? אם לא, יתכן והצפת המרפסת מתחת לריצוף נגרמה מהמצב הזה ועקב כך חדרו הרבה מים לסלון דירתי ? תודה, אורנה

    • · ניקוז כפול למרפסת

      (גבי)

      שלום אורנה,

      בהמשך לדברין של גיורא: יש לחתוך את שפתי המתכת כך שהמים יוכלו לזרום לתוך צינור המרזב. רצוי גם להתקין מאריך / נקז דו מפלסי שינקז גם את המים שמתחת לריצוף וגם את המים שזורמים מעליו.

      כפי שציין גיורא: הסיכוי שהנזילות יפסקו כתוצאה מהתיקון המקומי בלבד, הנן נמוכות ביותר.

       

      בהצלחה,

      גבי

      • · ניקוז במרפסת שמש-המשך

        (אורנה)

        היי גבי, ראשית אודה על תשובתו המפורטת של גיורא ועל ההבהרה שלך בקשר לפתרון הבעיה. השכן מהקומה מעל דירתי מסכים להזמין חברת איטום כדי לאטום מחדש את מרפסת השמש של דירתו, אבל העלה בפניי שאלה : כיצד יוכל לדעת אם מתקנים עפ"י התקן מבחינת החומרים והעבודה ? הרי מי שלא מבין בבניה לא יכול לדעת אם האיטום מתבצע כנדרש. מה הצעתך בנדון ? תודה, אורנה

        • · תשובה

          (גיורא)

          שלום ארנה

          כמו בכל עבודת בניין גם באיטום הגישה הנכונה לביצוע עבודות היא לקבל ייעוץ מקצועי ממומחה אובייקטיבי שיתכנן את העבודה , את המפרט הטכני ויעזור בבחירת המבצע ואף בפיקוח. זו הגישה שעליך להמליץ גם לשכן.

          בכל מקרה, את תקינות האיטום בודקים באמצעות ביצוע בדיקת הצפה שחובה לבצע לאחר סיום האיטום-                                   ביצוע נכון של הבדיקה מאפשר קבלת תשובה חד משמעית באשר לאטימות המרפסת.

          פרטים על אופן הביצוע תוכלי למצוא באתר איטומן במאמר על בדיקות הצפה והמטרה כאן https://www.itumen.co.il/sealing-works-flooding-and-purpose-tests/

    • · רטיבות ממרפסת שכן

      (גיורא)

      שלום ארנה

      1. לפי תאורך המסקנה בכפוף לבדיקות היא כי איטום המרפסת של השכן לקוי                                                                  והתיקון הדרוש במקרים כאלה הוא  איטום קומפלט מחדש של שטח המרפסת,                                                               זאת בכפוף לבדיקת הצפה שתאשר הנחת עבודה זו ולשלילה של  ליקויים פוטנציאלים אחרים שאינם השטח המרוצף עצמו ועלולים לגרום לרטיבות בתקרתך גם כשהשטח המרוצף אטום היטב.

      2. הנחתך בדבר חדירת מי גשם דרך הריצוף היא נכונה אך חשוב להבין כי בניגוד להנחה המובלעת בדבריך,                            בכך אין בעיה שכן שכבת האיטום של מרפסת מרוצפת אמורה להמצא מתחת לריצוף, כאשר לריצוף עצמו ולרובה אין כל תפקיד במערכת האיטום.לפיכך צריך להבין כי מי גשם אמורים לחדור באופן נורמאלי דרך שכבת הריצוף.

      3. להיקוות מים בתוך פתח הניקוז לא אמורה להיות כל משמעות בהקשר של אטימות המרפסת שכן כאמור שכבת האיטום אמורה להימצא מתחתיו.

      3. להבנת נושא איטום מרפסות מרוצפת , אופן האיבחון והתיקון הנדרשים תוכלי לעיין כאן  באתר איטומן באמר על איתור נזילות ממרפסות כאן- https://www.itumen.co.il/detecting-liquidity-on-paved-or-porch-roofs/

       בברכה, גיורא

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן