הוספת הודעה חדשה
  • · חדירת מים מרתף

    (יונה)

    שלום,

    יש לי מרתף (בית חדש) שלאחר הגשמים החזקים של החורף נישאר יבש לחלוטין. אתמול ירד לזמן מאוד קצר גשם חזק מאוד, וכעבור כשעתיים החלה הרצפה להתמלא מים כאשר הקירות יבשים. אציין כי גם בסוף החורף שעבר קרתה התופעה הזו. אשמח בבקשה להסבר מה זו התופעה הזו והאם יש דרכים לטיפול ומה הן.

    תודה לעונים.

    • · הצפה ברצפת מרתף

      (גבי) → אתה נמצא כאן

      שלום יונה,

      התופעה שהזכרת מאוד שכיחה. מקורה כנראה בחדירת מים אל מתחת לשכבת הריצוף.

      ברוב המקרים חדירת המים מתרחשת דרך החיבורים בין יציקת הקיר ליציקת הרצפה, ולפעמים גם ישירות דרך הרצפה. את מקורות החדירה של המים מגלים ברוב המקרים רק לאחר פרוק הריצוף וחשיפת פני השטח.

      העובדה שהמים עולים מעל פני הריצוף רק לאחר תקופת גשמים ממושכת, יכולה להעיד על  כך שהם פשוט הולכים ומצטברים מתחת לריצוף בתחילת הגשמים, וככל שהזמן עובר כמות המים גוברת עד שהמפלס עולה והמים מציפים את פני השטח. כמו כן יש להתחשב המפלס מי התהום בתוף האדמה. בתחילת הדרך הקרקע סופגת את המים אך כאשר מפלס מי התהום עולה במים מציפים את הקומה.

      מבחינת האיטום הפתרון היחידי כרוך בהרמת שכבת הריצוף במרתף ובצוע איטום פנימי, כמתואר במאמר על איטום מרתפים או מקלטים מבפנים.

      אפשר גם לשקול בצוע עבודות ניקוז במקביל לכך באמצעות קידוח בור חלחול, על מנת למנוע את היקוות המים בקרקע. אך עבודות הניקוז אינן מהוות תחליף לצורך באיטום.

      נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

      בברכה,

      גבי

       

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן